Morrelen aan de arbeidsvoorwaarden is altijd tricky business, omdat je het fundament van vertrouwen tussen werkgever en werknemer gaat ondermijnen als je daar teveel vanaf gaat snoepen zonder iets terug te geven. Natuurlijk vraagt een pandemie om een handreiking van elke kant, maar ik denk dat je gelijk hebt dat dingen beginnen te schuren als je die handreiking niet doet naar je werknemers maar ondertussen wel met miljoenen begint te schuiven in de periode die door directie wordt geduid als de zwaarste periode in de geschiedenis van het park.
Investeringen zijn cruciaal voor het park, want stilstand is achteruitgang. En ik heb ook oprecht geen idee wat werknemers allemaal is toegezegd voor de korte en middellange termijn, maar die onvrede komt ergens vandaan. Hopelijk luisteren de verantwoordelijke mensen naar die werknemers, want als ongemak veranderd in cynisme in je organisatie heb je een hele lange weg te gaan dat weer terug recht te breien.
En dan kan investeren in vervangingen of uitbreidingen wat je wilt, maar investeren in je personeel gaat dan een dure les worden.
En om nog even terug te gaan naar het onderwerp, de vaart zit er lekker in zo de eerste twee dagen! Ben benieuwd tot hoever ze de molen gaan afbreken en vanaf wanneer we ook grotere aanpak in landschap gaan zien. Want dat is eigenlijk waar ik het meest nieuwsgierig naar ben in deze uitbreiding. Hoe dat plein vol stenen groener gaat worden!