Ik heb als het goed is deze sets nog liggen:
Grand Carousel:
Hier ben ik toen 3 dagen mee bezig geweest. Ik heb hem nu al zo lang, dat er nu ook stukjes missen helaas.
Omdat deze al op een motor werkte, hoefde ik er niks aan te passen.
Ferris Wheel:
Met deze ben ik 2 dagen bezig geweest. Ik heb hem nu ondertussen al een aantal jaar, en flink veranderd. Ik heb er een motor op gezet zodat ik niet zelf hoef te draaien. Ik had dus nog een motor gevonden in de oude lego van mn vader, waar dus ook zo’n snelheidsbediening op zit waarmee je hem sneller of langzamer kan laten gaan.
Ooit een reuzenrad zo hard zien draaien dat de bakjes over de kop gaan? 😂
En aan de voorzijde op de steunpilaren heb ik een ledstrip geplakt waardoor het nu echt een kermisattractie is geworden.
Fairground Mixer:
Dit was een van de laatste sets die ik toen heb gekregen en gebouwd. 1 dag mee bezig geweest. Deze was het makkelijkst van alle 3. (De carousel was het moeilijkst omdat er een hele technische bouwstructuur in zit) ondertussen heb ik deze ook zo gemaakt dat hij werkt op een motor. Verder heb ik er nog niet veel aan veranderd. Ik heb de laatste tijd niet meer zo veel tijd voor lego.
Ik heb dus eigenlijk wel een beetje een kermis lego set. Zelf maak ik ook wel eens een bank die je op de kermis ziet volledig werkend maar wel zonder motor, en zo’n kindertreintje heb ik ook gemaakt (ik heb een oude treinset daarvoor gebruikt waarvan de motor kapot is)