Eric Daarnaast moeten we het misschien ook een keer hebben over de onevenredige verdeling van de impact van de maatregelen. Met name kinderen en jongeren, die zelf weinig van het virus te vrezen hebben, zijn de dupe geworden, ten bate van economisch gewin en de gezondheid van de volwassenen.
https://nos.nl/l/2383407
Onevenredig wordt niet gesteld in het rapport...
Sowieso heeft t rapport nogal een hoog WC eend gehalte en meet met verschillende maten.
Ja, de keuzes voor scholen te sluiten hadden misschien ook deels politieke gronden (alhoewel je ziet dat het ook tegen verspreiding goed heeft geholpen), maar tijdens onze school sluiting kregen kinderen onderwijs, via de computer met hun eigen klas en ik zag het ook bij mijn kids, ook een deel gepersonaliseerde benadering waarbij leerkrachten kinderen met specifieke punten nog verder hielpen.
Maar voor Bangladesh maken we een compliment omdat ze heel basaal en globaal onderwijs op de TV uitzenden omdat weinig mensen een computer hebben....
Daarnaast in Belgie spraken veel mensen juist weer van schande dat het open werd gehouden en keken ze liever naar Nederland, daarnaast had Belgie op veel andere vlakken veel strengere regels die weer een enorme impact hebben op de wat oudere kinderen groep (tieners en twintigers), dus word er zeer selectief gekeken naar 1 punt (scholen sluiten) terwijl in het totaal plaatje van België zat op en aan te merken is (ook vanuit hun eigen land komt die kritiek).
Nee, het rapport voelt vooral als een clubje wat zich weer even in de kijker wilt spelen helaas.
Spiegelbeeld Kan me niet herinneren dat daar maatregelen tegengenomen zijn, die ook maar een beetje in de buurt komen van de Corona maatregelen.
Spiegelbeeld Tegen Corona moet je zeker wat doen, maar waarom al dat andere enkel tot nauwelijks is mij een raadsel?
Als je het zelf al inziet, waarom dan toch dit als argument aandragen.