Moby Daarvoor krijg ik allerlei gemakken voor terug zoals betalen met mijn telefoon, gratis wifi, slimmer verlichting die aangaat als ik thuiskom, navigatie, actuele weerupdates, etc.
En veel ongewenste reclame, spam mailtjes, suggesties voor iets dat je al 3 weken geleden gekocht hebt. Ik ga niet ontkennen dat er veel gemakken zitten aan het volgbaar zijn, maar tegelijkertijd zie ik ook het gevaar wel van overal je gegevens te laten slingeren. Want mischien gaat de Jumbo er wel goed mee om, maar mochten die gegevens daar een keer gejat worden of niet goed geanonimiseerd zijn bij het maken van een testset kunnen de gevolgen groot zijn.
Er komt een moment waarop de banken diefstal door middel van phishing, skimming of andere jatterij niet meer zullen vergoeden. En je wordt gewezen op je eigen verantwoordelijkheid van je digitale gedrag en je dus kan fluiten naar je gespaarde centen.
JeepeeB Kortom zolang je gegevens niet door derden gestolen worden, mag de horeca verder geen fluit doen met je naam en telefoonnummer die je achterlaat vanwege Covidregelgeving.
Ja, de horeca mag er niets mee doen, maar ik heb barren gezien waar een hele tabel met ingevulde persoonsgegevens van tafel naar tafel gaan, een fotootje maken van die gegevens is snel gebeurd en op dat moment kan de gast die die foto neemt al die gegevens gebruiken. Het idee dat de misbruik van de gegevens gebeurd door de partij waar je ze achterlaat is niet correct denk ik, ik denk dat je je meer zorgen moet maken om de mensen die onrechtmatig toegang krijgen tot data.
En het aantal berichten over hacks, datalekken en het verkopen van grote databases met gestolen data neemt alleen maar toe op het moment doordat dit nu gemeld moet worden maar ik denk ook wel dat het vaker gebeurd omdat er meer data rondzwerft.
Dus het ik heb niets te verbergen, dus ze mogen van mij alles weten. lijkt mij inderdaad wat naïef.