Japio Maar bij Pinokkio zie ik alle onderdelen van het verhaal naast elkaar staan. In de 'bubbel' die ik dan betreed klopt dat niet. En dat zou ik bij 2 Vogel Rok attracties tegenover elkaar ook hebben.
Maar al die onderdelen spelen zich tegelijk af, Gepetto is niet in de werkplaats omdat hij Pinokkio zoekt, de vos en de kater zoeken hem ook, en dan blijkt hij, samen met Gepetto in de vis te zitten. Het idee erachter is een zoektocht naar Pinokkio.
Verder over het main onderwerp, als het sindbad ding echt een probleem was voor de Efteling (en dat is het waarschijnlijk niet) kunnen ze ook iets meer doen met het idee in general, minder gekoppeld aan de reizen van sindbad en meer op het eiland met de Rok, waar dat deel van het verhaal zich afspeelde. Op die manier spelen alle onderdelen (Vogel Rok, MC retheme en waterspeeltuin) zich af op dezelfde plek in dezelfde tijdlijn. Ik zie de aangehaalde problemen dan dus niet echt als issue om eerder voor CF te kiezen (want laten we eerlijk wezen, hoe minder CF, hoe beter)
Verder hoop ik dat Vogel Rok zelf ook mooie updates krijgt! Een sindbad animatronic zou cool zijn, en realistischer dan het repareren van de gieren 😛