RocketMatt ik las in een appgroep dat ze gemiddeld twee uur aanschuiven voor je een rit kan maken.

Michael Ik hoor net van iemand anders in het park dat de wachttijd iets meer dan een uur bedraagt.

De wachtrij is net leeg geweest ivm een storing dus wellicht is het anders. Krijg net door dat iemand uiteindelijk 100 minuten heeft staan aanschuiven.

• K-ToF heeft hierop gereageerd.

Het enige weekend van mei én juni waar ik zowel de zaterdag als zondag moet werken 😅

Michael Ik heb net foto's gezien van de automatische borden aan de wachtrij van 140(!) minuten zien passeren.

RocketMatt Het was bij meerdere attracties toch wel even aanschuiven hoor. Wel lekker om weer plaatjes en video’s vanuit België te zien. De dispatch van Kondaa mag er zeker wezen.

De wachttijden waren vandaag eigenlijk best prima hoor. Ik had verwacht dat we 's ochtends al snel 2-3 uur zouden moeten aanschuiven, maar dat was gelukkig niet het geval. We bereikten Kondaa tegen 10.30 uur en de display werd op dat moment verzet naar 120 minuten. De rij stond echter netjes binnen de "gebruikelijke" wachtruimte en schoof vlot op. Uiteindelijk konden we na zowat 60-65 minuten de beugel al naar beneden trekken, wat ik op een openingsochtend best verrassend vond. Social distancing in de wachtruimte was vandaag zo-zo, maar verder heb ik weinig te klagen over de rij. 's Namiddags troffen we een kortere rij, maar het ging wel opvallend trager omdat de Fastpassen dan massaal bovengehaald werden. Dat (in combinatie met een kwartier storing) resulteerde uiteindelijk in ongeveer 80 minuten wachten. Het tempo van dispatchen is trouwens prima en de treinen werden meestal volledig gevuld. Af en toe bleef er wel eens een rij leeg, maar dat leek eerder willekeurig te gebeuren.

Verder wel opvallend om te zien dat er best veel bezoekersspreiding was. Ik had enigszins verwacht dat er vandaag uitsluitend Kondaa-publiek aanwezig zou zijn, maar ook andere coasters kregen aangeduide wachttijden van 40-60 minuten. Zowel bij Calamity Mine, Weerwolf als Tiki Waka (de enige andere attracties die wij vandaag deden) merkten we echter dat de rijen aanzienlijk overschat werden. Capaciteitsgewijs doet Walibi Belgium het erg goed.

En Kondaa zelf... ik ben fan. De baan is extreem soepel, ik ervoer veel airtime en het bochtenwerk is verrassend. De beste achtbaan ter wereld zou ik het absoluut niet noemen, maar op Europees niveau speelt hij wel bij de toppers. En zoals je dankzij de foto's al kon merken: Exotic World ziet er gewoon erg goed uit. Ondanks de overwegend grijze wolken hing er echt een heerlijk sfeertje rondom de baan 🙂

Uitgebreid verslag volgt wellicht maandag of dinsdag.

Ben gisteren geweest, geweldige baan! Redelijk wat kinderziektes maar die werden gelukkig redelijk snel opgelost! Heb hem 2 keer gedaan, 1x in het midden en 1x front row. Je kan merken dat je echt een stuk meer airtime krijgt naarmate je verder naar achter gaat zitten dus ik kan niet wachten om de backrow ook uit te proberen!

Glenneke maar het ging wel opvallend trager omdat de Fastpassen dan massaal bovengehaald werden

Dat probleem krijg je dus als ze de (prijs) drempel zo laag maken om een fast pass aan te schaffen nooit fan geweest van een 'single use, single ride fast' pass.

NielsC als het aantal verkochte fastpasses laag blijft

Wat dus niet gebeurt als die drempel zo laag is. 😅

Glenneke De beste achtbaan ter wereld zou ik het absoluut niet noemen

Thank for je (thus far) review! Ik vind dit wel een beetje jammer om te horen had stiekem gehoopt dan deze baan Untamed zou kunnen verslaan en zich makkelijk bij de wereld top had kunnen aansluiten.

Silacide Heb hem 2 keer gedaan

Zo weinig ondanks je platinum pas? Of was dat gewoon een keuze, dat kan natuurlijk ook haha

Silacide Je kan merken dat je echt een stuk meer airtime krijgt naarmate je verder naar achter gaat zitten dus ik kan niet wachten om de backrow ook uit te proberen

Zo te zien op deze POV kan dat wel heel erg kloppen:

Voor mijn gevoel moet de baan nog heel wat ingereden worden. Ik kan nu sowieso niet naar België, maar al kon ik het wel, ik wacht wel tot een mooie zomerdag!

Gisteren Kondaa kunnen uittesten. Geweldige achtbaan! Voor mij beter dan Taron en untamed. De airtime achterin is awesome 😊. Voor mij de beste achtbaanervaring in Europa. De verwachtingen ruimschoots ingelost.

NielsC Ik was met een paar vrienden gegaan die geen platinum pass hadden maar een standaard abonnement. Ik heb enkel mijn fastpass 1x voor Kondaa gebruikt aangezien 1 van die vrienden een voucher kreeg ivm een storing. Dan ook nog 1x voor Fun Pilot terwijl er geen rij stond, puur omdat het kon 😆 De rest van de attracties schoof ik gewoon mee aan in de stand-by queue, anders zat ik niet in dezelfde trein en liet ik de rest nogal in de steek..

Silacide ah vat 'm. Zat in dezelfde situatie ooit met een six flags bezoek toen halverwege de dag vrienden hadden aangeschoven.

CarlosAmigos Voor mijn gevoel moet de baan nog heel wat ingereden worden

Veel Intamin en RMC kennen dit fenomeen. Untamed, Goliath & Geforce zijn alle drie een stuk beter in de namiddag (zeker Untamed). @Eftelflags had hier ook een sterke video over gemaakt.

Voor mij verslaat deze baan ook Untamed, Wildfire, Taron, Shambhala, ... al moet er idd wel bijgezegd worden dat dat in de namiddag is want vroeger op de dag is hij wat mild (dat geld ook wel voor de RMC’s zoals hierboven vermeld). Ik kijk er naar uit om hem eens backrow te doen, verste wat ik naar achter zat was rij 7 en daar was de drop ook al ziek 💯

Enil Ben benieuwd of de drop beter is van Geforce. Dat is nog steeds misschien wel de beste first drop in Europe. Z'n enorme kracht in de back row met minimale lap bars.

• Enil heeft hierop gereageerd.
                    • Enil vindt dit leuk.

NielsC die heb ik helaas nog niet gedaan dus ik kan de vergelijking niet maken, maar ik kan me inbeelden dat beide drops heel gelijkaardig zijn. Die van Kondaa begint net iets later te draaien dus het zou best kunnen dat je een fractie langer pure airtime hebt. Mijn beugel zat vrij los en ik werd er echt tegen gekatapulteerd en tijdens de val, terwijl je je zitje nauwelijks aanraakt, wordt je dan 80° rond je as gedraaid. Geweldig gevoel! Ook lof voor de beugels die nauwelijks meer sluiten tijdens de rit: als je wat ruimte hebt tussen de beugel dan blijft die ruimte daar zeker tot in de helft van de rit, waardoor die eerste paar hoge elementen héél vrij voelen. Kritisch puntje, doordat dit de lage new gen Intamin treinen zijn, in tegenstelling tot de hogere zitjes van Taron, zit ik hier met mijn voeten op de vloer van de trein en mijn benen gebogen, wat een tikje vrijheidsgevoel wegneemt. Nog steeds geweldige treinen wel en absoluut beter dan die verkrampte RMC-treinen

Enil Fantastisch om te horen dat Intamin's beugels niet hetzelfde probleem hebben als die van Mack. Ik hoorde dat Velocicoaster's beugels wel snel sluiten (zoals die van Mack) maar, dat lijkt me eerder een verzoek van Universal dan van Intamin aangezien Hagrid's beugels ook zo functioneren.

Jammer dat je lager zit inderdaad, vraag me af waarom die keuze is gemaakt? Windwrijving? soepelere rit ervaring?

Geforce treinen zijn net wat langer en de t-bar is natuurlijk net wat vrijer dan de new gen beugels maar, dit is bijna spijkers op laag water zoeken... haha

• Enil vindt dit leuk.

Mooi om te lezen dat de reacties zo positief zijn. Is ook wel lastig om een vergelijk te trekken, komt naar mijn idee over als een Goliath 2.0 of een iets tragere versie van Silver Star die met zwaartekracht speelt.
                        Ben erg benieuwd, zal na de openings- en hemelvaartsdrukte zeker een kijkje nemen. Hoop dat de kinderziektes dan ook wat verdwenen zijn, zodat je dag niet enkel in het teken staat van Kondaa.