Klopt maar zelfs de family inverted was enorm out of the comfort zone voor B&M, en launches hebben ze ook niet vaak gedaan. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is, maar had voor een parkje als Chessington geen B&M verwacht en al helemaal geen B&M Shuttle als Gerstlauer, Intamin of Vekoma deze ook prima kunnen maken voor een heel hoop minder geld verwacht ik.
Chessington bouwt voor 2023 Amazon Land inclusief unieke Wing Coaster
Twijfel hoe groot de overgang is van een family inverted naar een family wing coaster. Zeker gezien de wing coaster over het algemeen wordt gezien als milde coaster. Bovendien is de combinatie lancering én wing coaster al wel een keer door B&M uitgevoerd, allen het aanpassen naar een familie-variant moet nog gebeuren. En ik denk dat B&M dat prima kan.
- Bijgewerkt
Taronco maar had voor een parkje als Chessington geen B&M verwacht en al helemaal geen B&M Shuttle als Gerstlauer, Intamin of Vekoma deze ook prima kunnen maken voor een heel hoop minder geld verwacht ik.
Daar heb je helemaal gelijk in. Zeker Vekoma en Gerstlauer hebben hele goede familie (shuttle) coasters, die zeker stukken goedkoper zullen zijn dan een B&M variant.
Mogelijk staat dan deze B&M dan ook niet helemaal alleen binnen de Merlin groep en kunnen we snel nog een B&M verwachten in een van hun andere parken. Dat ze die samen goedkoper konden kopen in een combideal.
Het wordt wel een bijzondere achtbaan denk ik. Het schuttle element en de lay-out an zich doet inderdaad denken aan een familie achtbaan. Maar er zit vervolgens wel ook een soort van zero-g-roll (die met de te verwachten snelheid niet zo heel erg zero-g zal zijn) in de ontwerpen
Ik geloof trouwens wel dat Chessington hier weer iets moois van kan gaan maken, daar zijn ze doorgaans best goed in!
Ik loop hier niet zo warm voor; de lay-out voelt alsof het ontworpen is door Gerstlauer, en daar is niks mis mee, Gerstlauer is immers mijn favoriete fabrikant. Echter weet ik niet hoe goed het gaat zijn met de over het algemeen vrij forceless B&M wing coaster, en dan ook nog met een family oriëntatie.
Goed dat B&M zich ontwikkeld na lange tijd zonder nieuwe modellen, maar dit voelt voor mij als een misser.
Heel apart layout, enorm benieuwd naar deze coaster. Ik had niet verwacht dat B&M hun Wing coaster aan zou passen naar een familie model, maar ik denk dat dat prima gaat werken. We gaan het zien!
Vriend_van_de_club titel met confirmed en een ingebrande tekst in de video met ride prediction. Dat confirmed ziet er toch uit als een beetje voorbarig
Ik heb nog eens een beetje door de planningsdocumenten zitten klikken. De achtbaan zal 380 meter lang worden en het hoogste punt (de spiraal omhoog) ongeveer 80,8 meter "AOD" wat als ik het goed heb zoveel betekend als "boven zee niveau". Andere documenten laten zien dat de AOD van het gebied dus tussen de 65 en 55 meter zitten. Een voorzichtige schatting op basis van die tekening zou betekenen dat de spiraal dan een ruime 20 meter boven de grond uit steekt.
Bovenstaande afbeelding geeft goed weer hoe het nieuwe gebied gaat inpassen in het park.
En nogmaals maar iets concreter.
Vrij duidelijk dat we met een Wing Coaster te maken hebben inderdaad
Ik was bij mijn eerdere reactie erg afgeleid door de achtbaan maar nu ik de plannen beter bekeken heb zag ik ook de twee extra flatrides die in het gebied voorzien zijn beter. Aan de footprint en de summiere tekening erop zou ik denken dat het om een spinner en bijvoorbeeld zo'n vliegende bus/tapijt oid zal gaan die hier verschijnen. En terwijl ik dit aan het typen ben vind ik in de documenten een semi bevestiging van wat er zal komen:
Waarvan ride B dus vrij duidelijk in de plannen staat ook, van ride A is geen duidelijke tekening in de plannen al lijkt het eerder om de zeppelin molen te gaan dan een Jet-Ski.
De huidige planning is om in januari 2022 te beginnen met de bouw zodat het nieuwe gebied in 2023 kan openen. Echt heel gaaf dat ze meteen zo'n compleet gebied op willen leveren met een achtbaan en infill attracties bij elkaar.
Een Jumanji thema?
@Marvin heeft de titel veranderd naar Chessington bouwt voor 2023 Amazon Land inclusief unieke Wing Coaster.
Waar is dit nieuws nu officieel bevestigd? Heb je een bron?
Ik kan het niet vinden op de site of socials van Chessington. Geheid dat er plannen zijn gemaakt door een conceptontwikkelaar en misschien zelfs bij de gemeente zijn ingediend. Maar dit park heeft, zover ik begrepen heb, best heel lastige planologische beperkingen. Ik ben heel benieuwd of deze plannen nu bij de gemeente zijn ingediend en zijn goedgekeurd, of dat men nog niet zo ver is.
Ik ben benieuwd waar de keuze vandaan komt om deze berichten als een bevestiging van dit nieuwe gebied te zien.
Wel vet hoor!
ppc-anoniem-2 Waar is dit nieuws nu officieel bevestigd? Heb je een bron?
Volgens mij heeft Marvin net uitgebreid de aanvraag bekeken. Natuurlijk is niks zeker tot er een schop de grond in gaat, maar die nuance geldt voor elke aankondiging. Daarom hebben we de topictitel aangepast naar wat we tot nu toe weten.
Advies rapportage loopt al vanaf 2016, dit is de laatste aanvraag procedure. De planning is dat hier in september een goedkeuring op komt. Dan start de bouw in oktober 2021.
Michael Natuurlijk is niks zeker tot er een schop de grond in gaat,
Ah prima, dan zijn we het eens dat de bewoording chessington bouwt voor 2023 . . . nog wat voorbarig zijn. Al hoop ik net als denk bijna iedereen hier dat uiteindelijk die schop de grond in gaat
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-2 Zoals Vriend_van_de_club al aan geeft loopt dit verhaal al sinds 2016 en is onderdeel van het grote masterplan. Daarin staat een achtbaan op dit stuk grond al 5 jaar gepland. Ik heb net allerlei rapportages bekeken van grondwater tot zichtlijnen en kan daardoor niet anders dan verwachten dat de handtekening slechts een formaliteit is
Michael dat is inderdaad een leuk thema.
Prima, ik laat het los, maar die fomaliteit hebben we al vaker gezien, en dan heb ik het niet alleen over de Brexit of het London Resort, ook Thorpe en Alton Towers hebben sommige plannen ook jaren op het zo goed als groene licht zien staan om daarna alsnog geen toestemming te krijgen.
Owja, ik zou het loslaten, en ik hoop dat het lukt. En ik denk dat de wing coaster ook een perfect familie concept kan zijn. En geweldig goed aan te kleden ook.