• Europese Parken
  • Chessington bouwt voor 2023 Amazon Land inclusief unieke Wing Coaster

Misschien een combinatie van Tranan en een boomerang?

Zou leuk zijn als Chessington een unieke baantype krijgt, zou het park veel goed doen. Leuk!

QDude24 B&M zie ik voor Chessington niet gebeuren.
Dat double sided station is inderdaad wel interessant te noemen, dat had ik zo snel niet gezien.
Hoe kom je trouwens bij die 1,4 meter lengteristrictie? Ik zie namelijk nergens een officieel bericht welke dat meld.

The_Bullgod dat meld themepark worldwide, die ook de orginele concepten deelde. Geen idee hoe hun eraan komen, mogelijk via een persmail

QDude24 publieke inkijk in de documenten voor de vergunning. Dit is geen persbericht 🙂

Edit: morgen is er om 14.00 Nederlandse tijd een virtuele presentatie voor de planning. Mocht je die willen volgen even deze link volgen. Hier zal de presentatie vrijgegeven worden.

Het viel mij al op en ik zie op Twitter dezelfde reactie: er lijkt een inversie draai te zitten boven het pad.
      Zou dit soms een next-gen thrill Boomerang kunnen zijn?

Erik Ik had voor een next gen boomerang eigenlijk meer een compacte layout verwacht, zoals bij de oude.

Erik Zou dit soms een next-gen thrill Boomerang kunnen zijn?

Dit hoop ik wel het meeste, een thrill boomerang met nieuwe generatie Vekoma track lijkt me wel tof.

QDude24 Hmmm, Intamin Wing Rider?
        Ik heb gisteren de presentatie niet gevolgd, maar is het daar bevestigd dat het een coaster van dit type gaat worden?

Ze hebben aangegeven dat er momenteel meerdere opties liggen bij meerdere fabrikanten en dat de layout alleen is gebruikt voor wat Chessington graag ziet. Er zijn nog geen keuzes gemaakt en er moet niet te veel gelezen worden in het huidige concept. Het zal een family-thrill attractie worden met een hoogte restrictie van 1.40. Al dus de presentatie.

Planning is momenteel 12 - 18 maanden voor het opent.

Family, thrill en 1m40.
        Ik denk dat ze inderdaad een of meerdere inversies erin willen.

Ik zou best wel eens willen zien wat B&M met een shuttle concept zou kunnen doen, al gok ik dat dat een stap te ver is voor B&M.

3 maanden later

Dit zou toch geen echte B&M worden. Zo wel, dan gaan ze flink uit hun comfort zone, een family launched wing shuttle coaster?!

Alleen op tekeningen is die B&M backbone en het beperkte aantal supports al super sexy 🥰

Taronco Dit zou toch geen echte B&M worden. Zo wel, dan gaan ze flink uit hun comfort zone, een family launched wing shuttle coaster?!

Waarom zou dat niet kunnen? Het enige stukje dat echt nieuw is voor B&M is de shuttle coaster.
          De rest hebben ze allemaal al eens eerder gedaan.

Klopt maar zelfs de family inverted was enorm out of the comfort zone voor B&M, en launches hebben ze ook niet vaak gedaan. Ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is, maar had voor een parkje als Chessington geen B&M verwacht en al helemaal geen B&M Shuttle als Gerstlauer, Intamin of Vekoma deze ook prima kunnen maken voor een heel hoop minder geld verwacht ik.

Twijfel hoe groot de overgang is van een family inverted naar een family wing coaster. Zeker gezien de wing coaster over het algemeen wordt gezien als milde coaster. Bovendien is de combinatie lancering én wing coaster al wel een keer door B&M uitgevoerd, allen het aanpassen naar een familie-variant moet nog gebeuren. En ik denk dat B&M dat prima kan.