Ik heb nog eens een beetje door de planningsdocumenten zitten klikken. De achtbaan zal 380 meter lang worden en het hoogste punt (de spiraal omhoog) ongeveer 80,8 meter "AOD" wat als ik het goed heb zoveel betekend als "boven zee niveau". Andere documenten laten zien dat de AOD van het gebied dus tussen de 65 en 55 meter zitten. Een voorzichtige schatting op basis van die tekening zou betekenen dat de spiraal dan een ruime 20 meter boven de grond uit steekt.
Bovenstaande afbeelding geeft goed weer hoe het nieuwe gebied gaat inpassen in het park.
En nogmaals maar iets concreter.
Vrij duidelijk dat we met een Wing Coaster te maken hebben inderdaad 😃
Ik was bij mijn eerdere reactie erg afgeleid door de achtbaan maar nu ik de plannen beter bekeken heb zag ik ook de twee extra flatrides die in het gebied voorzien zijn beter. Aan de footprint en de summiere tekening erop zou ik denken dat het om een spinner en bijvoorbeeld zo'n vliegende bus/tapijt oid zal gaan die hier verschijnen. En terwijl ik dit aan het typen ben vind ik in de documenten een semi bevestiging van wat er zal komen:
Waarvan ride B dus vrij duidelijk in de plannen staat ook, van ride A is geen duidelijke tekening in de plannen al lijkt het eerder om de zeppelin molen te gaan dan een Jet-Ski.
De huidige planning is om in januari 2022 te beginnen met de bouw zodat het nieuwe gebied in 2023 kan openen. Echt heel gaaf dat ze meteen zo'n compleet gebied op willen leveren met een achtbaan en infill attracties bij elkaar.