De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet echt een fan ben van 24/7 in de Disney bubble te zitten. Ik was altijd blij dat ik er aan het einde van de dag weer uit kon en 10 jaar geleden was dat ook geen enkel probleem, maar ik merk dat de gegeven voordelen me toch een beetje richting een all-in pakket trekken.
Als je de grote 8 parken wil bezoeken dan is twee weken wat mij betreft echt te kort, zeker als je voor het eerst gaat en alles wil zien en doen. Ik hou zelf altijd 1,5 dag per park aan. Dat zijn alleen al 12 volle dagen en dan heb je nog geen waterpark of andere attractie gezien. 3 weken is wat mij betreft dan ideaal zodat je nog wat tijd in kunt plannen voor andere attracties en wat rustdagen. Gehaast de parken afrennen is voor mij eigenlijk geen optie en als ik maar twee weken zou hebben, dan zou ik persoonlijk een keuze maken tussen Disney of de andere parken.
Ik denk dat wanneer je genoeg hebt aan een basic kamer en je alle parken wilt bezoeken dat €2500,- pp een aardige schatting is voor reis, verblijf en tickets op basis van 2 personen, maar dan wel buiten het hoofdseizoen. Wil je net iets meer dan zal je uitkomen op 3 tot 3500 euro. Daar zouden dan eventueel ook nog autohuurkosten bij kunnen komen, maar omdat je veel on-site zit, zou je (een gedeelte) van die kosten kunnen besparen, net zoals de €25,- parkeerkosten per dag.
Voor de extra's zoals eten drinken, souvenirs, entree en andere aankopen ga ik zelf ook altijd uit van €100,- per dag pp.
Wat betreft de luchtvaartmaatschappijen, maakt het me niet zoveel uit. Prijs, connecties en tijden vind ik dan belangrijker. Qua comfort is het eigenlijk altijd wel vergelijkbaar geweest.
Wat betreft de grootte van de kamers hoef je je inde VS niet zoveel zorgen te maken. Buiten New York ben ik nog nooit echt kleine hotelkamers tegen gekomen.