Joell
Ik raad altijd minimaal 1,5 dag per park aan, natuurlijk zou je daar naar eigen wensen wat in kunnen schuiven, maar ik denk dat die 12 dagen voor de 8 grote parken echt wel nodig zijn als je voor voor het eerst gaat. Je vergeet overigens in je berekening de 2 reisdagen die je al kwijt bent, dan zou je inclusief rustdagen al op 16 zitten.
Qua attracties lijkt Animal Kingdom allemaal mee te vallen, maar buiten dat is er ook nog eens enorm veel te zien wat misschien nog wel meer tijd kan kosten dan de attracties. Je hebt de Lion King Show van een half uur, de musical van 3 kwartier, Pandora en de verschillende dierentrails. Flight of Passage kost naast de daadwerkelijke attractie ook nog eens extra tijd vanwege de preshows. Ook de Safari duurt al 20-30 minuten. Ik weet even niet wat de status van de avondshow is, maar zolang die er niet is dan sluit het park vaak al om 6 uur.
Net zo als EPCOT qua oppervlakte enorm is. Natuurlijk kun je in een half uur om het meer lopen, maar als je daarna bij wijze van spreken een kwartier aan ieder paviljoen besteed dan ben je al weer uren verder en heb je de The American Adventure, de 3 films en de 3 attracties nog niet gezien.
SeaWorld kan in een dag, maar wil je alle attracties doen en alle shows zien dan kan dat zo maar ens niet lukken vanwege de showtijden of drukte. En wellicht dat het inmiddels beter is, maar zowel in SeaWorld als Busch Gardens heb ik niet echt denderende ervaringen wat betreft operations. Ook die laatste is vrij groot qua oppervlakte en bij mijn laatste bezoek had ik toch wel een express pass nodig om
Fun Spot in de avond is leuk. Maar heb je daar nog de energie voor na een drukke dag. Persoonlijk zou ik die alleen nog doen na bv een waterpark of iets waar je een vergelijkbare tijd aan besteed. Daarnaast zijn er trouwens 2 Fun Spots die beide inmiddels een houten baan hebben die wat mij betreft meer dan de moeite waard zijn. En vergeet ook vooral niet de reistijd die je nog nodig hebt om van het ene naar het andere park te komen. Buiten de Universal Studios en IoA moet je toch al snel op minimaal een half uur reistijd rekenen om van de ene ingang naar de andere ingang te komen.