Aurelius Goh, ik snap werkelijk niet waar al die villain-backstory-films ineens voor nodig zijn.
Aurelius Sterker nog: zo'n achtergrondfilm is je reinste creatieve armoei
Het algemeen nut van 90% van de films is dubieus natuurlijk 😉
Maar is hetgeen dat Disney regelmatig nu maakt al niet langer het toonbeeld van creatieve armoede. Veel sequels van verschillende films, bekende merken worden helemaal uitgemolken en nieuwe concepten volgen volledig het Disney klassieker principe. Er zit vaak weinig verrassends in de verhaal lijn. En die Villain-verdieping vind ik ergens regelmatig nog fijner en creatiever dan de live-action versies van hun klassiekers. Als ik Belle en het Beest wil kijken, zet ik nog steeds de tekenfilm aan, zelfde voor The Lion King en Mulan.
Concept is grappig, creatieviteit is uiterst zwak.
Ergens is al jaren te zien dat Disney niet meer wordt geleid door een creatieveling die mooie dingen wil maken en dat het een hele goeie bijzaak is dat er geld wordt verdient. Maar door een econoom, die geld moet verdienen waarbij creativiteit en verrassende invalshoeken een bijzaak zijn geworden. En dat zie je overigens niet alleen bij Disney hoor . . .
[EDIT] - Over deze film, ik denk dat ik hem wel wil zien, zeker nu, als straks de bioscoop één van de enige dingen is die je makkelijk weer mag doen dan zet ik mijn standaarden niet te hoog en wil ik gewoon weer lekker een avondje uit. De Harley Quinn films vielen een beetje in hetzelfde rijtje natuurlijk. En het is zeker geen topper, maar voor een gewoon avondje film was het prima kijkvermaak hoor.