Geachte forum leden,
Op basis van input van meer dan 250 bezoekers hebben we 25 beste pretparken en daarbij gelegen campings in kaart gebracht? Horen graag welke er voor de volgende editie in mogen en welke eruit. Grts, Jet
https://www.jetcamp.com/nl/blog/top-25-beste-pretparken-in-europa/
Top 25 Beste Pretparken in Europa
- Bijgewerkt
JetCamp Welkom op het forum! Meteen even een huishoudelijke mededeling. We vinden het prima als iemand een link naar zijn eigen website deelt. Maar het is niet de bedoeling om diezelfde link/website in elk topic waar je hem een beetje "relevant" kunt maken met een stukje tekst dan nogmaals plakt. Dat is namelijk gewoon spammen, we hebben de link dan ook overal behalve in dit topic verwijderd.
- Bijgewerkt
Even een paar kritiekpunten op een rijtje.
JetCamp Op basis van input van meer dan 250 bezoekers
Als ik naar jullie lijst kijk, lijkt het meer alsof jullie gewoon een lijst van de 25 best bezochte parken van Europa hebben gepakt. Maar goed, prima.
- Ik zou zelf in ieder geval Energylandia toevoegen aan de lijst, dat park bouwt inmiddels zijn 18e achtbaan. Daar staat een mooi camp resort in de buurt.
- Hansa Park is een park in het noorden van Duitsland met een prachtige sfeer, en er staat een Roompot park naast.
- Walibi Belgium opent dit jaar een fantastische nieuwe achtbaan. Er zijn twee campings in de buurt, Gali en camping Druivenland.
- In Denemarken staat nog een mooi park, namelijk Djurs Sommerland, wat een soort vakantiebestemming voor 1 dag is. Volgens mij heb je ook best veel campings daar in de buurt.
Persoonlijk zou ik deze parken hoger zetten en de parken Tibidabo, Slagharen en Leolandia mogen best van de lijst af.
Staat Leolandia op de lijst? Wauw...
- Bijgewerkt
Hi @JetCamp, welkom op het forum!
Ik heb even jullie website bezocht en daarin komt naar voren dat jullie een passie hebben voor campings, de blog zoals jullie deze nu hebben geschreven komt uit het oogpunt van top 25 pretparken en waar de dichtstbijzijnde camping is. Het lijkt mij dat je beter kunt gaan kijken naar de campings die er zijn en daaruit de beste pretparken/camping combinaties samen te stellen. Geen enkele familie wil overnachten in de buurt van een pretpark en dan alsnog 57 minuten te moeten reizen met de auto/openbaar vervoer om het park te bezoeken.
Naar aanleiding van Toverland's camping uitbreiding van vorig jaar zijn hier genoeg fans die het niet erg vinden om een camping weekend te hebben bij een pretpark. Misschien is het een beter idee om eens met een aantal fans af te spreken om een camping roadtrip te doen en daadwerkelijk een verslag te maken alle pretpark/camping combinaties die er mogelijk zijn en daaruit de beste ervaringen samen te stellen.
Hjalmar Het lijkt mij dat je beter kunt gaan kijken naar de campings die er zijn en daaruit de beste pretparken/camping combinaties samen te stellen. Geen enkele familie wil overnachten in de buurt van een pretpark en dan alsnog 57 minuten te moeten reizen met de auto/openbaar vervoer om het park te bezoeken.
Sorry, ik volg je even niet. Hoe kun je tegelijkertijd in de buurt van een pretpark overnachten en er bijna een uur over doen om in het park te komen met de auto? Dan overnacht je toch helemaal niet in de buurt van het pretpark?
Hjalmar Misschien is het een beter idee om eens met een aantal fans af te spreken om een camping roadtrip te doen en daadwerkelijk een verslag te maken alle pretpark/camping combinaties die er mogelijk zijn en daaruit de beste ervaringen samen te stellen.
Dit klinkt wel als een goed idee. Perfecte manier om de kampeerders te laten zien wat je ook kan doen tijdens een kampeertrip, lekker parkjes bezoeken.
The_Real_Infernape Er wordt Tibidabo geopperd als pretpark om te bezoeken, maar de aanbevolen camping ligt een uur rijden van het park af. Het park zelf heeft niet echt een grote parkeerplaats mogelijkheid waardoor je dus eerst Barcelona zelf in moet, je auto parkeren, om daarna met openbaar vervoer naar het park te komen. Dat is niet echt een top aanrader, waarbij ik dus vervolg met het voorstel om echt parken te zoeken die een camping hebben/ of zeer dichtbij waarbij je lopend naar het park kan.
Hjalmar Ahh oke, die had ik gemist. Bedankt voor de opheldering.
Ik heb het nooit zo op van die affiliate link sprokkel lijstjes