Michael Laten we niet vergeten dat we in deze serie veel met tijdreizen zullen zien. Waardoor Black Widow wel degelijk in de serie voorbij kan komen. Misschien Tony ook?

elmarwouters Het begint nu een beetje op snelheid te komen denk ik, maar ik zit er nog lang niet zo in zoals ik dat met WandaVision wel meteen had.

JeepeeB Ik moet hem nog kijken, maar volgens mij word dezelfde opbouw gehanteerd als bij Wandavision, eerst de toon zetten en dan opeens vol gas geven.

Dit denk ik namelijk ook alleen werkt het hier voor mij toch een stuk minder goed. Bij WandaVision werd je (ik dan toch) aangetrokken door het mysterieuze en totaal geen idee hebben waar het allemaal heen gaat, wie het doet en waarom. In deze serie krijgen wel wel wat toffe achtergronden te zien en dergelijke, maar het mysterie is een stuk kleiner. Maar misschien zien het ook wel gewoon niet mijn favoriete karakters en werkt dat me ook tegen om hier goed in te gaan zitten.

Die Loki trailer doet me trouwens wel direct enorm uitkijken naar die serie! Ik riep al gekscherend tegen Yolande: "hé, Loki word gewoon de nieuwe dokter!" met al dat tijdreizen en fouten in het verleden corrigeren 😃 Ik ben overigens ook echt heel benieuwd of dat inderdaad een bezoekje aan Black Widow is en of dat niet ook een loophole gaat vormen voor haar om terug te keren.. Vision hebben we waarschijnlijk ook al terug, zou leuk zijn als ook zij (en als we dan toch bezig zijn) en Tony gewoon weer mee mogen doen.

5 dagen later

Oke, nu begint het allemaal wel op snelheid te komen met The Falcon and The Winter Soldier ja 😅

Aan het begin van de aflevering zat ik me weer lekker te ergeren aan de "nieuwe cap" en dat werd alleen maar erger toen ie dat serum jatte. Maar nu hij daarna dan eindelijk zijn ware aard heeft laten zien kunnen we denk ik wel stellen dat het de bedoeling was dat we hem niet leuk vinden.

7 dagen later

End credit scenes in een serie, I love it 😃 Waar ik in het begin niet zo goed wist wat ik er mee moest kom ik nu beter en beter in het verhaal te zitten! Al vind ik de Flagsmashers groep wel een beetje ordinaire terroristen afgezien van de originele invalshoek waarvoor ze het doen.

Ik begreep uit een aflevering van D-Tales dat het origineel de bedoeling was om een soort van pandemie verhaallijn erin te verwerken. Op zich was dat misschien interessanter geweest maar gezien de situatie waarin de wereld nu verkeerd zijn ordinaire terroristen misschien zo slecht nog niet 😅

15 dagen later

Dus, Marvel dropte vandaag een hiep-hiep-hoera kijk onze films filmpje.. Tenminste zo begint het, want vanaf 2:06 begint er een stroom aan release dates waar je u tegen zegt! 🤤 Oke, dat is misschien nog steeds hipe-hiep-hoera kijk onze films. Maar gaaf is het wel, zin in!

Click to reveal Click to hide
En dat stiekeme logo op het einde daar zeggen we braaf niks over natuurlijk 😉

Holy smokes, zijn dat alle films voor Phase 4? 😍

Click to reveal Click to hide
    En dat logo, is dat niet de Fantastic 4?

Ik word hier dus echt heel enthousiast van!

Marvin een hiep hiep hoera filmpje zou ik het niet noemen.
      Ja het gaat over de films maar er zit ook een mooie boodschap in dat wij als fans onderdeel zijn van één grote Marvel familie, en stiekem hebben ze gelijk, bij films met grote momenten word er amper een spoiler online gezet totdat we een paar weken verder zijn.
      Maar dan die voice over....ik ga geen spoiler weggeven maar Holy Sh*t wat gaaf om die voice weer te horen!

De hoeveelheid films 🤯

Joell wisten we stiekem toch al?
        Maar zoals eerder gezegd, dat allerlaatste logo....ik ben benieuwd!

JeepeeB wisten we stiekem toch al?

Ja klopt. Voor zover ik weet is er in deze video eigenlijk niks nieuws gebracht, alle titels en release dates die in deze video voorkwamen, waren al eerder bekend gemaakt door Kevin Feige tijdens de MCU fase 4 presentatie die ze net voor afgelopen kerst hadden gepubliceerd. Het enige nieuwe is dat de 2e Black Panther nu een andere titel heeft dan simpelweg "Black Panther II", en Captain Marvel heet nu "The Marvels". Het is ook niet echt een spoiler dat er een film komt over de Fantastic Four 😅

Maar goed, de video heeft wel een mooie en verbindende boodschap, dat is zeker waar

JeepeeB Ja maar goed je weet niet wat Covid gedaan zou hebben met de release datums.

een maand later

Zojuist de eerste aflevering gezien van Loki, maar wat is dit een gaaf begin van de serie. Ik zal niets spoilen, maar dit is de eerste keer dat ik naar de volgende aflevering uitkijk vanaf de eerste aflevering. Tom Hiddleston is ook iemand die genoeg talent heeft om een serie/film te kunnen dragen.

Waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is dat er misschien nu een te erge vermenging komt met de films waardoor je niet meer de films kunt waarderen als eerst wanneer je niet naar de series gekeken hebt. Als je nu een nieuwe film gaat kijken uit het MCU, dan is de kans groot dat je ineens een witte Vision ziet of een compleet andere Captain America. Als je de series niet gezien hebt, dan mis je toch wel een flink aandeel in de beleving.

Marco Al verwacht ik misschien nog wel dat hier aan terug gerefereerd wordt in de films.

Vanochtend gelijk de aflevering gezien en ik ben positief. Ik kijk uit naar alle andere afleveringen. Benieuwd wat er allemaal gebeurd.

Marco Als je de series niet gezien hebt, dan mis je toch wel een flink aandeel in de beleving.

En dit is precies waar het Disney om te doen is natuurlijk ;-)

Maar goed, ik denk dat de meeste die-hard Marvel fans, die zich met de interne consistentie van het hele verhaal bezighouden in de meeste gevallen ook de series zullen willen kijken. En voor de rest van het publiek lijkt het me geen onoverkomelijk probleem.

De eerste aflevering van Loki was meteen een hele sterke inderdaad! Ik zit er ook echt meteen een stuk meer in dan Falcon and the WInter Soldier. Net als bij WandaVision eigenlijk. De mysterieuze opzet, steeds een beetje teasen maar nog lang niet alles prijsgeven werkt gewoon echt heel goed. Daarbij is Tom Hiddleston ook echt briljant in zijn rol als Loki, hij is dat karakter. Ik kijk uit naar de volgende aflevering en verheug me nu al op alle speculatie en discussie die deze serie weer gaat opleveren!

21 dagen later

Je zou denken dat een serie met maar 6 afleveringen in aflevering 4 wel eens een keer zou beginnen met wat serieuze dingen uitleggen he? 😅 Wat een heerlijke serie zeg, elke aflevering zit ik aan het einde met een wat-nu-dan-weer gevoel en het blijft maar door gaan en groter worden!

Goed, het is natuurlijk niet zo dat er helemaal niks uitgelegd wordt want we beginnen een beetje te snappen hoe de TVA in elkaar zit. Maar wie zit er daar nu echt achter de knoppen, waar is het vandaan gekomen en hoe nu verder met het einde van vandaag (en end-credit scene)!? 😆