Blog Mickey heeft nog een foto rondje gedaan bij Tron, zoals verwacht voornamelijk Canopy werkzaamheden en niet meer dan dat.

13 dagen later
2 maanden later

Het lijkt erop dat Tron officieel voorlopig niet open gaat. BlogMickey heeft foto’s van het gebouw compleet afgesloten.

Is dit niet zodat ze hier vervolgens goed het gat in kunnen maken?
Als ze het tijdelijk dicht maken, dan lijkt me sterk dat ze dit doen van het zelfde materiaal als de rest van het gebouw.

LuukSky Dat zou niet verklaren waarom dit ook gedaan wordt bij de uitgang en ingang van het gebouw op 1 deur na.

• MrRC vindt dit leuk.

Ik gok dat het inderdaad met een stukje vertraging te maken heeft. Dat gat op grote hoogte zal wellicht zo zijn gedaan, omdat die panelen er wellicht stuk voor stuk weer af gehaald kunnen worden. Ik denk dat dit de snelste oplossing is om het gebouw dicht te maken op die plek.

Daar beneden zie je dat ze het gebouw dicht hebben gemaakt met wat er volgens mij uitziet als isolatiemateriaal. Je ziet daar al wel de opening zitten, dus dat lijkt me gewoon even een tijdelijke oplossing in verband met wat vertraging.

19 dagen later

Huidige status van canopy van Tron.

een maand later

Hier een nieuwe constructie video :

Amper nieuwtjes in die video, maar wel een leuk overzicht van de bouw tot nu toe, met volop goede beelden.

• MrRC vindt dit leuk.

Ondertussen heeft Bioreconstruct de topping-off gefotografeerd van Tron. Verwacht wordt dat de afbouw van de buitenkant gaat beginnen vanaf Oktober, wanneer de 2022 financiële jaar begint voor Disney.

• MrRC vindt dit leuk.
    een maand later

Toch wel fijn om te zien dat het spoor van de trein klaar wordt gemaakt om te worden gelegd.

• Niek heeft hierop gereageerd.
    • John vindt dit leuk.
      22 dagen later

Terwijl de laatste bruine tijdelijk support nog weg gehaald moet worden, wordt de electra van de overkapping al geplaatst.

Bron: BlogMickey.com

Hjalmar Ah ik keek toevallig net even op Bioreconstructs twitter pagina en dacht exact hetzelfde: de railroad ligt al klaar!

Volgens mij staan er alleen onder het achterste gedeelte nog tijdelijke supports en is de rest van de organisch gevormde overkapping al helemaal zelfdragend.

25 dagen later

Hier nog een nieuwe video over de bouw :

5 dagen later

Zes maanden geleden werd het gebouw volledig afgesloten, WDWNT weet nu te melden dat de top ingang van de Gravity building weer open wordt gemaakt. Goed nieuws dus voor de voortgang 🙂

een maand later

De bouw gaat rustig verder en de grote kraan is nu weg uit het park.

Ligt dit aan mij, aan corona, of doen ze gewoon ontzettend lang over de Amerikaanse editie van deze coaster?

Volgens mij is dat best wel standaard voor Disney, bouwprojecten die zeer lang duren 🙂

Als er iemand traag bouwt is het inderdaad Disney. Maar deze 1:1 kopie van een attractie die ze al gebouwd hebben lijkt inderdaad oneindig lang te duren. Zeker aangezien 'ie niet in het park ligt en ze in dat opzicht onbelemmerd zijn. Ze zijn inmiddels al dik 2 jaar bezig. Toen we er in januari 2020 waren stond de baan én het showbuiding al volledig overeind. Al kan ik me ook voorstellen dat met alle mega projecten in Orlando die gaande zijn het lastig is om capaciteit in te kopen qua bouw. Universal zal, gezien het daar wél snel gaat, ongetwijfeld meer betalen 😜