ppc-anoniem-2 Tron is een fantastische baan, maar dat enorme showbuilding dat vanuit alle hoeken in het park in het oog springt is naar mijn mening écht Disney onwaardig. Daar heb ik me in Shanghai erg aan gestoord en dat zal in Orlando ben ik bang niet anders zijn. In dat opzicht lijkt het verwijderen van 2 bestaande B&M's en het technisch geavanceerde Hagrid's er voor in de plaats bouwen me een stuk ingewikkelder dan een kopie van een bestaande attractie. Welke een achtbaan in een loods is met een plastic dome ervoor.
Het is niet mijn bedoeling om het een of ander moeilijker te laten lijken, maar het is écht niet zo dat projecten van Disney per definitie lastiger zijn qua bouw. En het is zeker niet zo dat Tron nu zo veel verfijnde details bevat. Het ziet er allemaal fantastisch gelikt en modern uit, maar als in de showbuilding, wachtrij en in het station de werkverlichting aanspringt blijft er niet zo veel meer van over.
Jammer dat Disney steeds meer de Universal kant op gaat en het accepteert dat grote showbuildings vanuit parkgrenzen te zien zijn zoals bij Tron en Guardians. Aan de andere kant lijkt Universal juist steeds beter te worden in échte sets en gigantische animatronics. Denk aan de fantastische Jurassic World attractie in Hollywood en de erg goede Secret Life of Pets darkride. Waar Disney steeds vaker voor schermen kiest kiest Universal steeds meer voor échte decors. Meer dan ooit zijn Universal en Disney aan elkaar gewaagd. Voor ons als pretparkfans natuurlijk niets anders dan positief 😄