Geruchten machine draait, en naar alle waarschijnlijkheid gaan TRON en Garden of the Galaxi niet open op 1 okt 2021 voor de viering van de 50ste verjaardag van het Magic Kindom. Ook het PLAY pavilion gaat niet open. Tron zou zelfs pas ergens in 2022/23 open gaan , en Garden pas voor de 40ste verjaardag van EPCOT.

Ja, natuurlijk de Corona. Disney wil geen chaos en drukte op zijn geweten hebben. Het zou onverantwoordelijk zijn, en dat past niet bij het bedrijf. Rattatouille word ook door geschoven naar begin 2021.
    Ook is het zo dat de werknemers alleen het dak nog op TRON zetten, en dan de bouw zelfs compleet stil zetten. Dit heeft dan weer een financiele kant. Er komt te weinig binnen. Garden, zien we niks van aan de binnenkant, maar zou ook al tijden still liggen, net als PLAY.
    De verjaardag zal 1,5 jaar gaan duren. In die tijd moet Tron in ieder geval wel open gaan.

Ja dat je attracties die gepland stonden voor 2020 vanwege corona doorschuift naar 2021, is begrijpelijk. Maar bij attracties die pas over een jaar zouden open (oktober 2021) is dat in mijn ogen toch onzinnig.
    Ook Disney heeft nu vanwege corona minder inkomsten, maar zo'n gigantisch bedrijf heeft meer dan genoeg reserve om de bouw gewoon normaal door te kunnen laten gaan.
    En een bouwstop zie ik alleen aankomen als de staat Florida verplicht vanwege corona.

Ik geloof dat het dit iets genuanceerder ligt dan alleen puur Corona en niets meer doen. De parken draaien momenteel op 25% van de normale capaciteit. Wanneer er nu een nieuwe attractie geopend wordt zal dit niet de tractie geven die het resort zal willen zien, wat betekend dat ze investeren met miljarden dollars maar er niets voor terug zullen zien tot minimaal een jaar na opening. Dat vindt geen enkele aandeelhouder leuk.

Disney heeft uiteindelijk aandeelhouders die willen zien dat Disney of geld behoudt of geld verdiend. De projecten die nu niet essentieel zijn zullen nu niet gestart worden (Mary poppins, refurb spaceship earth). Projecten die nu niet per direct nodig zijn zullen gepauzeerd worden(Discover World, Muana water speelplaats). Projecten in cruciale status zullen op gepaste snelheid afgemaakt worden (Tron exterior, guardians of the galaxy aankleding binnen) of afgerond worden (play pavillion). Wanneer versoepelingen worden gedaan of er een vaccinatie is zullen de laatst genoemde projecten versneld worden om te openen. Maar verwacht niet dat dit nog voor de zomer van 2021 zal worden. Dit wordt eerder eind 2021 begin 2023. Om zo het vijftigste jubileum nog een beetje kracht bij te zetten met nieuwe attracties.

Klopt helemaal wat je zegt..Disney zelf is nog niet met een officiële verklaring naar buiten gekomen over het wel of niet openen van nieuwe atracties voor het 50 jarige verjaardagsfeest.
    Desalnietemin volg ik op Youtube al een tijd bepaalde vloggers die er eigenlijk nooit naast zitten.
    Het heeft mij in ieder geval besloten volgend jaar niet naar Disneyworld te gaan. Ik ga wel in 2022.

Jailsamer Disney zelf is nog niet met een officiële verklaring naar buiten gekomen over het wel of niet openen van nieuwe atracties voor het 50 jarige verjaardagsfeest.

Walt Disney World heeft al gemeld dat ze Discover World en World Celebration Pavilion aan het herontwikkelen zijn, Mary Poppins voorlopig on hold is en Space Ship Earth on hold is. Guardians zou sowieso pas eind 2021/begin 2022 kunnen openen aangezien de opnames voor de film tegelijkertijd worden gedaan met de derde instalment van de film reeks. Je zult sowieso nooit een definitieve openingsdag krijgen vanuit Walt Disney World tot dat ze 100% zeker zijn dat ze die kunnen halen. Zoals ik al eerder zei, de kans is groot dat zodra COVID-19 weg is, ze ineens een spurt maken spontaan alles open gooien.

Wat betreft boekingen richting Orlando, ik zie hier in Engeland veel reclame voor Universal en Walt Disney World. Maar ik ga voor die parken niets boeken tot Amerika zijn grenzen heeft geopend naar de buiten wereld (met de hoop dat Biden wint over twee weken)

12 dagen later

Blog Mickey heeft nog een foto rondje gedaan bij Tron, zoals verwacht voornamelijk Canopy werkzaamheden en niet meer dan dat.

13 dagen later
      2 maanden later

Het lijkt erop dat Tron officieel voorlopig niet open gaat. BlogMickey heeft foto’s van het gebouw compleet afgesloten.

Is dit niet zodat ze hier vervolgens goed het gat in kunnen maken?
      Als ze het tijdelijk dicht maken, dan lijkt me sterk dat ze dit doen van het zelfde materiaal als de rest van het gebouw.

LuukSky Dat zou niet verklaren waarom dit ook gedaan wordt bij de uitgang en ingang van het gebouw op 1 deur na.

• MrRC vindt dit leuk.

Ik gok dat het inderdaad met een stukje vertraging te maken heeft. Dat gat op grote hoogte zal wellicht zo zijn gedaan, omdat die panelen er wellicht stuk voor stuk weer af gehaald kunnen worden. Ik denk dat dit de snelste oplossing is om het gebouw dicht te maken op die plek.

Daar beneden zie je dat ze het gebouw dicht hebben gemaakt met wat er volgens mij uitziet als isolatiemateriaal. Je ziet daar al wel de opening zitten, dus dat lijkt me gewoon even een tijdelijke oplossing in verband met wat vertraging.

19 dagen later

Huidige status van canopy van Tron.

een maand later

Hier een nieuwe constructie video :

Amper nieuwtjes in die video, maar wel een leuk overzicht van de bouw tot nu toe, met volop goede beelden.

• MrRC vindt dit leuk.

Ondertussen heeft Bioreconstruct de topping-off gefotografeerd van Tron. Verwacht wordt dat de afbouw van de buitenkant gaat beginnen vanaf Oktober, wanneer de 2022 financiële jaar begint voor Disney.

• MrRC vindt dit leuk.
        een maand later

Toch wel fijn om te zien dat het spoor van de trein klaar wordt gemaakt om te worden gelegd.

• Niek heeft hierop gereageerd.
        • John vindt dit leuk.
          22 dagen later

Terwijl de laatste bruine tijdelijk support nog weg gehaald moet worden, wordt de electra van de overkapping al geplaatst.

Bron: BlogMickey.com