Ik snap de negativiteit niet zo. Inderdaad, na de enorme investeringen in het Six Flags tijdperk 20 jaar geleden lag het park lange tijd stil. Té lang. Maar er is geen enkel middelgroot park in Nederland welke in een tijdspanne van 3 jaar twee grote banen (Lost Gravity en Untamed) heeft toegevoegd en daarnaast een begin maakte met een totale make-over van het park. De stijl die ze doorvoeren kan je smaak uiteraard niet zijn, maar we moeten niet vergeten dat Walibi echt wel flink investeert.
Duinrell en Slagharen (welke beiden ook langere tijd stil gestaan hebben) ontvangen een vergelijkbaar aantal bezoekers maar daar zijn toch een stuk minder nieuwigheden te bespeuren. Wellicht dat die parken daardoor ook een stuk minder kritiek van de fans over zich heen krijgen: er zijn simpelweg weinig grote nieuwigheden om kritiek op te leveren. En ja Fēnix is een geweldige toevoeging aan Toverland, maar voor de nieuwe baan die daaraan vooraf ging moeten we toch echt nóg 6 jaar terug.
Het is niet mijn bedoeling om een vergelijk/strijd tussen verschillende parken te ontketenen, maar nuance, respect en enthousiasme voor de parken welke onze hobby in ons kikkerlandje zo mooi maken mogen wat mij betreft wel meer aanwezig zijn. Zeker op een plek als deze.