Walibi heeft de nieuwe parkmap op hun website staan, waar dus ook het vernieuwde themagebied Exotic op te zien is.
Een paar dingen wisten we al over het nieuwe gebied, maar nu is eigenlijk alles wel zichtbaar van de verbouwing.
Enkele dingen die we (of in ieder geval ikzelf) nog niet wisten van het gebied:
- Er komt een extra poort vanuit de Speed Zone, die bestaat uit twee grote cactussen met "Exotic" in gele letters ertussen.
- de poort naast Los Sombreros is overwoekerd met begroeiing. Jammer dat ze dat niet al met Merlin's Quest konden doen twee jaar terug.
- De poort naast het reuzenrad lijkt roze met blauw te zijn geverfd, maar de details zullen moeten wachten totdat het park weer open mag.
- Hetzelfde geldt voor het stationsgebouw van Rio Grande. Naast de omgevallen pilaar die we al eerder hadden gezien (die lijkt zo trouwens eerder op een bouwwerk van willekeurige bij elkaar geraapte lego) hebben de entreepoort en het stationsgebouw een verfbeurt gehad. In vergelijking met de pilaar ziet het stationsgebouw er aardig uit met groen en oranje, de entreepoort moet ik ook in het echt zien om over te oordelen.
- Ik kan me eigenlijk niet herinneren of het station van de Condor er ook zo uitzag voor de renovatie, maar als dat niet zo was, hebben ze het daar wel prima aangepakt. Gewoon mooi wit met een paar groenige strepen en oranje dak. Gewoon wat je verwacht van een Mexicaans thema.
- Het beeld van de Condor is ook oranje geverfd met een groen geblokte (denk ik) voetstuk
- Wat me het meest opviel was Hacienda, die nu roze en blauw is. Ik moest toen meteen aan een ander beroemd roze met blauw gebouw denken en heb daar een meme voor gemaakt:
Ik leg me erbij neer dat ik ook gemixte gevoelens heb bij dit gebied, het heeft gewoon geen samenhang voor mij, en sommige dingen ogen gewoon lelijk. Het is allemaal heel kleurrijk en vrolijk enzo, maar op het gezicht werkt het gewoon niet voor mij.