Krijgt Weerwolf deze winter mogelijk een retrack?
Erik Dat is helemaal waar.
En ik weet ook niet hoe betrouwbaar dit "nieuwe" forum lid is. Dat was namelijk zijn eerste post op het Coasterforce forum.
Heeft Weerwolf de afgelopen maanden trouwens ook wat liefde gekregen of niet van het park?
Want als Walibi retrack werkzaamheden aan deze baan heeft uitgevoerd deze winter, is het voor mij al 100% duidelijk dat ze binnen 2 jaar deze baan echt geen hybride conversie gaan geven.
The_Bullgod Themepark Magic is meestal ook diegene die bouwupdates van Kondaa heeft gedeeld. Dus opzich het hoeft niet direct een heel onbetrouwbaar iets te zijn.
Joell Ik bedoel Themepark Magic niet, maar die member op Coasterforce.
Ik denk omdat ik het Facebook bericht niet heb kunnen lezen dat ik het bericht van Erik verkeerd begrepen had. Ik dacht dat Themepark Magic de member was.
Een ander lid in hetzelfde topic op hetzelfde forum zegt dit:
Lijkt me dat CDA / WaBe bezig is met het bekijken van alle opties, en dat er nog niks concreet is.
Meint Lijkt me dat CDA / WaBe bezig is met het bekijken van alle opties, en dat er nog niks concreet is.
Ik weet niet of je markeringen op een baan zet als je niet vrij concrete plannen hebt. Dat is mijn enige vraagteken over de planning. Meestal zet je dat soort markeringen vrij specifiek voor je toekomstplan.
Heeft de huidige achtbaan nog steeds die fantastische Vekoma treintjes met die fauteuils erop? Vond dat bij Robin Hood altijd extreem zonde dat die zitjes verdwenen. Dat zat altijd goddelijk voor een woodie.
Ik denk dat dit nog steeds de originele zijn inderdaad.
Michael
Het zijn inderdaad nog altijd dezelfde treinen uit 2001. Enkel en alleen de beugels zijn aangepast. En dan ook maar enkel de kleur.
Over dat fameuze gerucht over een RMC-conversie van Weerwolf zie ik ècht niet gebeuren. Het investeringsplan is samengesteld in 2014 en was klaar in 2017, op enkele kleine aanpassingen na. Toen had men sowieso de conversie wel meegeteld in dat plan en het budget van 100.000.000 EUR. En ik vermoed dat men dat toen op 22 juni 2017 ook al wel bekend gemaakt bij de persvoorstelling. Neem daarbij dat Walibi die vraag ook al 100 keer op hun brood heeft gekregen en telkens heeft geantwoord dat dat niet op de planning staat. En inderdaad, Weerwolf blijft voor Walibi een paradepaardje waar men graag mee uitpakt als een ultieme familieachtbaan. Ik zie een conversie dus ècht niet gebeuren.
Ik ben nog nooit in Walibi België geweest, maar ik kan me voorstellen dat de baan de afgelopen jaren echt te ruw en te duur om te onderhouden is geworden dat ze een aanpassing hebben gemaakt in hun meerjarenplan. Zoiets is ooit ook in de Efteling gebeurd, Pegasus was te duur om nog door de keuring te laten komen, dus binnen no time vervangen door JedD. Dat stond toen ook absoluut niet in het meerjarenplan. Ik ga deze zomer hopelijk Weerwolf doen en mocht het inderdaad een rammelbak zijn, laat dan RMC maar zo snel mogelijk langskomen. Qua familiebanen hebben ze er toch wel een hoop? Nogmaals, ik ben er nog niet geweest, maar ik vind persoonlijk een Psyké, Tiki Waka, Pulsar én Calamity Mine meer een ultieme familiebaan dan een rammelende ruwe Vekoma woodie.
Ik vind psyké en pulsar toch wel een tikkeltje heftig voor een familie baan eerlijk gezegd hoor. Die hebben best wat power. Zitten wat mij betreft wel tegen thrill aan. maar ze zijn inderdaad niet zo heftig als vampire.
Ik verwacht ook geen make-over tenzij de situatie van de weerwolf ineens enorm verslechterd is. Maar naar mijn weten reed die nog prima.
In een comment op de vlog van CoasterStudios over Walibi Belgium stond dit:
Dus als we dat mogen geloven, dan moet er binnenkort wel iets gebeuren. Een retrack, of een rebuild door RMC of GCI. Al hoop ik persoonlijk dat het oude traject behouden blijft, puur uit nostalgie.
Tsja.. het is vrij normaal dat de track van een woodie slechter wordt en daarom eens in de zoveel jaar geretracked moet worden.. Dat betekent nog niet dat er een conversie aan komt.
Kan me ook voorstellen dat Walibi even af wacht hoe het experiment met J&D in de Efteling verloopt.
Coasterfrenzy en in de desbetreffende video wordt er verteld dat Weerwolf nog steeds een van de populairste attracties is in het park. Denk dat wij als Europeanen een zwak hebben voor slechte woodies (kuch, Bandit, kuch). Ik hoop dat ze zoiets gaan doen als ze bij GhostRider hebben gedaan. Die ging van een van de slechtste woodies naar een van de beste.
Oude Vekoma woodies mogen wat mij betreft allemaal een RMC conversie krijgen, desnoods met topper-track om hem nog als woodie te houden. Ik zie niet waarom je rammelende bagger zoals de Weerwolf graag wil retracken en behouden.
Hopelijk maken ze er iets tofs van.
Nevz RMC conversies zijn gelijk extreem qua airtime, g-krachten en inversies. Ik denk juist dat een retrack van GCI of de Gravity Group beter aanspreekt bij de gasten aangezien ze net een thrill achtbaan met Kondaa hebben neergezet. Met een retrack van een van bovengenoemde maak je het een hele toffe en soepele familieachtbaan.
Nevz . Ik zie niet waarom je rammelende bagger zoals de Weerwolf graag wil retracken en behouden.
Het hele punt van een retrack is dat het rammelen juist stopt.. of in elk geval: Tot een hoeveelheid wordt gebracht die bij een woodie hoort.
Eigenlijk zou je als park gewoon elke winter een deel van de baan moeten retracken zodat er nooit een track ouder is dan een jaar of 6. Op die manier blijft de woodie goed.. maar er zijn helaas maar weinig parken die daadwerkelijk dat niveau van onderhoud er in steken. Meestal beginnen ze eens met retracken als het al te laat is.. en dan gaat het vaak nog maar in fases..