Volgens onderstaande post op Themepark Magic zou Weerwolf in Walibi Belgium mogelijk deze winter nog een retrack kunnen krijgen. Op de hele baan zijn namelijk opvallende markeringen gespot.
Krijgt Weerwolf deze winter mogelijk een retrack?
The_Bullgod Zou wel fijn zijn. In 2018 maakte die echt flinke klappen. Vooral bij het laatste stuk.
Weerwolf zou het inderdaad wel heel hard kunnen gebruiken.
Deze zomer was ik in Walibi België en vanuit mijn herinnering was Weerwolf echt een fantastische baan! Had hem voor het laatst gedaan in 't jaar van Pulsar, nou... Ik was enorm verrast en niet in positieve zin Als 'ie geretrackt word, zou dat alleen maar goed zijn!
Een retrack zou zeer welgekomen zijn, maar het moment begrijp ik minder. Ik dacht dat ze volgend jaar aan dat gebied gingen werken, met een verbinding tussen Vampire en Weerwolf en ook heel dat gebied in een andere thematische uitstraling gingen geven (New Orleans/Voodoo). Persoonlijk had ik dat allemaal tegelijk gedaan, want een stuk wandelweg onder Weerwolf gaat sowieso gepaard met een aanpassing aan supports.
Nuja, dat waren de plannen in 2018, en zo'n soort plannen durft wel eens te veranderen natuurlijk...
Michielsken Retracken kan ook in meerdere fases gebeuren, dat zie je heel vaak. Dan doen ze bijvoorbeeld dit jaar een paar 100 meter, en volgend jaar een ander stuk van de baan. Retracken valt dan ook niet per se onder het transformeren van dat gebied, maar meer regulier onderhoud. Al is het wel een logische keuze om die twee te combineren
Volgens Themepark Magic zou er op het Coasterforce.com forum gesproken worden over een mogelijke RMC conversie van Weerwolf voor 2023.
Wat vinden jullie van deze geruchten?
- Bijgewerkt
The_Bullgod Twijfelachtig. Vind ook niet echt dat Walibi naast de Kondaa nog een thrill coaster nodig hebben als familiepark. Ik zou een GCI conversie (hout) meer toejuichen.
The_Bullgod Wat vinden jullie van deze geruchten?
Van elke houten achtbaan gaat tegenwoordig een gerucht van een RMC ombouw.
Erik Dat is helemaal waar.
En ik weet ook niet hoe betrouwbaar dit "nieuwe" forum lid is. Dat was namelijk zijn eerste post op het Coasterforce forum.
Heeft Weerwolf de afgelopen maanden trouwens ook wat liefde gekregen of niet van het park?
Want als Walibi retrack werkzaamheden aan deze baan heeft uitgevoerd deze winter, is het voor mij al 100% duidelijk dat ze binnen 2 jaar deze baan echt geen hybride conversie gaan geven.
The_Bullgod Themepark Magic is meestal ook diegene die bouwupdates van Kondaa heeft gedeeld. Dus opzich het hoeft niet direct een heel onbetrouwbaar iets te zijn.
Joell Ik bedoel Themepark Magic niet, maar die member op Coasterforce.
Ik denk omdat ik het Facebook bericht niet heb kunnen lezen dat ik het bericht van Erik verkeerd begrepen had. Ik dacht dat Themepark Magic de member was.
Een ander lid in hetzelfde topic op hetzelfde forum zegt dit:
Lijkt me dat CDA / WaBe bezig is met het bekijken van alle opties, en dat er nog niks concreet is.
Meint Lijkt me dat CDA / WaBe bezig is met het bekijken van alle opties, en dat er nog niks concreet is.
Ik weet niet of je markeringen op een baan zet als je niet vrij concrete plannen hebt. Dat is mijn enige vraagteken over de planning. Meestal zet je dat soort markeringen vrij specifiek voor je toekomstplan.
Heeft de huidige achtbaan nog steeds die fantastische Vekoma treintjes met die fauteuils erop? Vond dat bij Robin Hood altijd extreem zonde dat die zitjes verdwenen. Dat zat altijd goddelijk voor een woodie.
Ik denk dat dit nog steeds de originele zijn inderdaad.
Michael
Het zijn inderdaad nog altijd dezelfde treinen uit 2001. Enkel en alleen de beugels zijn aangepast. En dan ook maar enkel de kleur.
Over dat fameuze gerucht over een RMC-conversie van Weerwolf zie ik ècht niet gebeuren. Het investeringsplan is samengesteld in 2014 en was klaar in 2017, op enkele kleine aanpassingen na. Toen had men sowieso de conversie wel meegeteld in dat plan en het budget van 100.000.000 EUR. En ik vermoed dat men dat toen op 22 juni 2017 ook al wel bekend gemaakt bij de persvoorstelling. Neem daarbij dat Walibi die vraag ook al 100 keer op hun brood heeft gekregen en telkens heeft geantwoord dat dat niet op de planning staat. En inderdaad, Weerwolf blijft voor Walibi een paradepaardje waar men graag mee uitpakt als een ultieme familieachtbaan. Ik zie een conversie dus ècht niet gebeuren.