Thies Hier ben ik het mee eens. Dit soort evenementen zijn vandaag de dag totaal overbodig en ook niet nodig voor enige continuïteit in welke vorm dan ook.
Ik vind dat we dan moeten wijzen naar de overheid die besluit om deze doorstroom locaties niet te sluiten. Daar zit de fout. Een bedrijf zoekt logischer wijs natuurlijk een manier om het meeste omzet te krijgen met wat mogelijk is. Of dat klopt met een maatschappelijk feeling of niet. Tuurlijk zoeken zij de randjes op. Dat deden bedrijven ook voor corona. Niets meer dan logisch.
Dat toverland de schuld legt bij de media is logisch, maar ergens ook een beetje suf omdat zo'n ''evenement'' nu in de huidige periode eenmaal op veel kritiek kan rekenen. Maar als we even puur kijken naar waar het fout gaat, is het de overheid die niet consequent handelt. Alle horeca moet dicht, maar pretparken die ''evenementen'' organiseren op bestaande grond mogen open blijven. dat is zo krom als een hoepel.
Ja 't is fijn dat de parken open mogen blijven, 't is fijn voor ze dat ze nog omzet kunnen draaien. Maar ga alsjeblieft niet lopen bashen op parken omdat ze proberen het maximale eruit te halen. Ga liever demonstreren in den haag voor strengere maatregelen. Want ja, daar zitten de pipo's die te laat of te hard aan de knoppen draaien zonder ook maar even na te denken over de gevolgen. We zien keer op keer verkeerde beslissingen daar waardoor we nu in een 2e golf zitten. Een totale lockdown had veel eerder gemoeten. Het OMT moet eens goed ververst worden. De 2e kamer heeft constant kritiek op het kabinet, maar krijgt maar zeer moeizaam iets voor elkaar.
Ik heb nog steeds geen poging gezien vanuit den haag om de onrust onder het volk weg te halen die wordt veroorzaakt door de vele 100en interviews met ''virologen'' op TV, die allemaal een andere kijk hebben, en dingen beweren zonder op 1 lijn te zitten. En daarbij, waarom zijn zij op tv? Hebben zij geen virus om te bestrijden?
Snap ik de kritiek: absoluut
Vind ik het terecht: deels, maar kijk naar het groter geheel en je ziet waar het fout gaat. Je zet minder om zonder zo'n event, en als je 'm niet doet omdat 't op kritiek kan stuiten, ook al krijg je van alle kanten groen licht om 't wel te doen. Dan ben je gewoon een laffaard.
Wat je ook doet, je kunt in deze pandemie niets goeds doen. Ik vind de discussie hierboven over waarover de discussie eigenlijk moet gaan ook gewoon hilarisch. Kom op zeg... 't gaat over het cancellen van het halloween evenement in toverland. Niet over of het evenement nu maatschappelijk verantwoord was of niet. Dat was ie niet, punt. Maar het was legaal en toegestaan, dus maakt het niets uit.
't is schijnbaar moeilijk voor mensen om zich te houden aan de regels. En het is ook moeilijk voor mensen om te accepteren dat iets binnen de regels valt en gewoon mag, om daar geen heisa over te maken. Weet je hoe hypocriet je dan eigenlijk bent? Dat is het zelfde als zeiken tegen iemand die snachts 129 over de snelweg rijdt (waar 130 is toegestaan) Maar je zelf dronken achter 't stuur zit. It makes no sense.