Michael Ze vieren Halloween omdat dit op de lange termijn weer winsten gaat opleveren. Met de bezoekersaantallen die ze binnen konden halen lijkt mij dat quite draaien al veel gevraagd zou zijn.
Ik heb het ook niet over winst, dat kan ik me ook absoluut niet voorstellen dat ze dat nu halen, maar ze halen wel meer mensen binnen, als het niet iets rendabeler was geweest dan daadwerkelijk normaal je park exploiteren dan hadden ze het absoluut niet gedaan dunkt me.
Michael Hiermee laat je inderdaad zien dat je mij niet begrepen hebt. Want ik redeneer vanuit de spelregels zoals ze op tafel liggen en dat is dat pretparken open zijn. Of dat wel of niet verstandig is vind ik inderdaad een andere discussie en heb ik ook een ander standpunt op. Maar wat toverland organiseerde op het eigen terrein viel volledig binnen de grenzen van wat is toegestaan.
En daar gaat het dus fout, ik heb niet als speerpunt dat de parken maar dicht moeten, dat lees je echt verkeerd en laten we dat ik dat wel vind even buiten beschouwing laten, dan mag ik geloof ik weer mee discussiëren. En ja, wat Toverland doet valt ook binnen de regels van wat toegestaan is, maar daarmee is nog niet gezegd dat je het maar moet doen. Vandaag op het vliegtuig stappen naar Griekenland, mag. Met je oma zonder mondkapje naar de supermarkt, mag. Naar kantoor gaan, mag. Maar dat iets mág betekent niet dat het móet. Een restaurant met een Michelinster in Rotterdam, onderdeel van het Hilton hotel liet gasten voor een tientje 'inchecken' in het hotel, zodat ze hotelgast waren. Het hotel zorgde ervoor dat het geen virtuele kamer was, dus dat er ook daadwerkelijk een kamer voor ze vrij was en ze mochten bij het restaurant uit eten. Na het diner checkten ze weer uit, de hotelkamer hadden ze niet gezien, maar ze waren zo lang het diner duurde hotelgast geweest. Dit mocht. Betekent dat ook dat je het moet willen? Nee, natuurlijk niet. Zo zie ik dit ook. Toverland mag het park normaal exploiteren, Toverland mag extra mensen aannemen (acteurs), Toverland mag pompoenen neerleggen en Toverland mag een stuk bos dat binnen de parkgrenzen ligt afzetten om daar mensen een route te laten afleggen waar ze vervolgens aan het schrikken gemaakt worden. Maar is het in de huidige tijd raadzaam om zoveel extra's te doen om éxtra mensen naar je park te lokken? In mijn ogen niet.
Michael Maar dit klopt niet he. Want Kareltje had zn papier mache onder een tentje gemaakt en dus voorzorgsmaatregelen genomen. Ook de ouders van Kareltje zagen dat het goed was en lieten Kareltje buiten spelen.
Pas toen de vader van Japie op het schoolplein van de moeder van Piet hoorde dat Kareltje buiten speelt met papier mache is die naar de schooldirectie gestapt. En omdat die aan de rand van de tuin boos stonden te doen is Kareltje naar binnen gegaan. Moe van het gezeur.
Dit klopt niet is natuurlijk nooit een argument, tenzij je feiten op tafel legt. Jij verzint bij mijn metafoor nu een tent, leuk bedacht en ja, dat is een voorzorgsmaatregel, die er voor zorgt dat als het alleen een beetje regent zijn papier-maché droog blijft. Maar het is een voorzorgsmaatregel op het randje van wat verstandig is. Eén zuchtje wind en de tent ligt om, de blinde buurman van Kareltje botst tegen de tent aan en zijn werkstuk ligt op de grond, de tent is maar een heel klein beetje lek en het is nat. Ook de voorzorgsmaatregelen die Toverland genomen had waren, voor zover ik het heb kunnen lezen, op het randje, het ging allemaal nét goed, maar als er net als bij Walibi een hoosbui over getrokken was had je je 5.000 man (die ik graag nog ergens zou willen lezen, want 33% van een gerucht is volgens mij nog steeds een gerucht) echt niet met z'n allen in de hallen kunnen plaatsen.
Michael De suggestie dat er een controle plaatsvinden nav de media is dus onzin.
Dat zeg ik daar toch ook? Ik zeg; 'als het al zo is', wat impliceert dat ik dat niet geloof en me niet kan voorstellen. Wat ik me ook niet voor kan stellen is dat Toverland na aanleiding van 1 artikel in het AD en 1 artikel in de Telegraaf besluit dat ze het evenement cancelen, dus dat daar ook écht druk van buitenaf bij gezeten heeft, of stiekem misschien wel iemand van binnenuit die zegt; 'Goh Jeans, is het misschien toch niet een beetje gek dat wij in deze gekke wereld een Halloween evenement houden.' Ik hoop een klein beetje op dat laatste als ik eerlijk ben.
Michael Maar hey, die werden gewoon ingehaald door de tijd 👌🏻
Nee, tuurlijk zijn die gestopt door de veiligheidsregio, of in ieder geval onder grote druk van, maar die hangen ten minste geen slappe smoes op. En dat siert ze enorm!
Ten slotte wil ik hier nog aan toevoegen dat ik je redelijk vijandig vind voor iemand die hier vooral is om de vrede te bewaren, maar dat ter zijde.