Ik heb hem zaterdag mogen proberen, het park was lekker vol en ze hielden het tot 19.30uur open, zoals we van Europapark gewend zijn draaide alles op volle capaciteit was me een blik medewerkers opgetrokken waar je U tegen kan zeggen en sloten de wachtrijen pas om 19.30.
Het nieuwe themagebied is prachtig, sluit perfect aan bij Griekenland en heeft zeker nog ruimte om verder te groeien, ik maak me wel zorgen om het zeer hoge in het oog springende gebouw wat er gebouwd wordt, deze zou een Kroatisch sausje krijgen maar ik snap niet zo goed waarom ze een Administratief gebouw daar zo binnen de "park grenzen" neerzetten. Ik had het aan de overkant van we weg gezet of in ieder geval elders, dit om in de toekomst daar eventueel een attractie te zetten. Maar er zal wel over nagedacht zijn. Het is duidelijk dat de familie Mack de beurs getrokken heeft dit jaar voor de vele uitbreidingen (Oostenrijk, Kroatië en spookhuis plus de nodige andere upgrades), welk park opent zoveel in 1 seizoen, ik zou er voor kiezen het te spreiden.
Waar het om gaat is Voltron natuurlijk, ochtend rit was dikke prima, we waren weg geblazen, wat een gave rit, niets geen trillingen of andere ongemakken die ik vooraf gelezen had, maar toen kwam de rit met sluitingstijd...... het is duidelijk dat de baan warm draait maar in ons geval TE warm! Wat een smijt en gooi werk, geen trillingen maar gewoon te veel, veel te veel van het goede. De elementen werden veel te snel genomen, je lichaam wilde nog omhoog maar je werd weer naar beneden getrokken. Naar onze smaak was de ochtend rit top en daarbij had het moeten blijven, het was toen een winnaar, na de laatste rit zeiden we meteen met zijn 4-en tegen elkaar dat Bluefire veel fijner is.
Toppertje is en blijft het stations gebouw! die hal, die sfeer....... WAUW