Gelukkig heb ik vrijdag (omdat mijn rit donderdag dus helaas niet doorging) niet de enorme chaos zoals hierboven geschetst, meegemaakt. We waren wel voor 9:00 in het park en konden, zoals gebruikelijk, tot in Italië doorlopen. Dat stond richting Frankrijk al helemaal vol, waardoor wij besloten bij het touw naast Volo DaVinci te gaan staan. Daarna op ons gemak, met onze dochter stevig vast, richting Rusland gelopen. Om ons heen werd wel aardig wat gerend, maar ik heb geen extreme situaties meegemaakt daar.
Helaas konden we niet doorlopen richting Griekenland: op de brug werd iedereen tegengehouden. In Griekenland stond wel een flinke groep (hotelgasten?) voor de ingang naar Kroatië. Er werd ook gecommuniceerd dat het gebied voorlopig nog niet open ging en werd geadviseerd andere attracties te doen. Dit stond ook zo in de app. Omdat het dus (bewust, in een poging het publiek wat te spreiden) onduidelijk was hoe laat het gebied open ging, zijn we maar naar Wodan gegaan.
Na Wodan gedaan te hebben, zijn we teruggegaan richting Griekenland. Nu was alles wel open en konden we het nieuwe gebied betreden. Dat was echter niet nodig, aangezien het begin van de wachtrij bij Abenteuer Atlantis stond.
Helaas werd er geen single riders of babyswitch aangeboden en omdat het nergens duidelijk werd hoe lang die rij zou duren, ben ik toch maar aangesloten. Na een hele tijd hoorde ik dat de single riders-rij open was gegaan, maar de verwachting was dat die net zolang zou duren als de normale rij vanaf waar ik op dat moment stond: 90 minuten. 😬
Toch maar blijven staan dus: nu de rij uitgang was zonde van de tijd geweest. De wachtrij werd achter mij overigens wel snel korten, dus ik vermoed dat de ergste drukte op dat moment voorbij was. Op het moment dat ik naast mij een treintje zag stall'en, vreesde ik even dat een ritje er niet mee in zou zitten. Gelukkig kon deze trein na een korte tijd weer verder worden gelanceerd.
Uiteindelijk liep ik, na zo'n 2,5/3 uur 😬, het station in! De effecten leken het allemaal probleemloos te doen en zijn best tof. Ook de rit verliep lekker soepel en zonder problemen: de lanceringen zijn best pittig, vooral de tweede/derde en de baan heeft op enkele punten een flinke airtime! Alleen net voor het binnenrijden van het station stond alles een aantal minuten stil.
Daarna zijn we een babyswitch-kaartje gaan halen, waarbij de medewerker eigenlijk vond dat iemand van ons alsnog de hele wachtrij moest gaan doen. Aangezien ik dat al had verwacht, had ik bij het uitstappen een oorkonde meegenomen om aan te kunnen tonen de baan (en dus wachtrij) gedaan te hebben (je kunt die oorkonde ook gewoon via de winkel ophalen, maar dat terzijde). Dat werd gelukkig geaccepteerd, waardoor Mies na enkele minuten ook kon genieten van Voltron.
Het gebied zelf ziet er erg goed uit en heeft, vooral in een zonnetje, een geweldige sfeer! Ik zag op enkele hogere punten ook wat tafeltjes staan, dus ik verwacht daar in de toekomst nog wel eens heerlijk in het zonnetje te gaan zitten om te genieten van het uitzicht over het hele gebied. 🙂