Ik ben gisteren toch maar even Nest gaan ervaren met mijn abonnement. Ik was stiekem natuurlijk eerder benieuwd naar de snack dan naar de speeltuin 😉. Wat mij meteen opviel was dat het voor de kinderen enorm aanslaat, die willen overal mee spelen en ik moet zeggen dat miste de Efteling wel heel erg. Een grote speelplek voor de kinderen. Hoewel er veel kritiek over de speeltuin zelf is vind ik het niet persee onwijs lelijk. De kritiek die ik eerder heb is dat de locatie niet mooi en passend is. Nest staat tegenover het best wel nette station de oost en naast de Vliegende Hollander met een wel duidelijk thema. Nest past daar gewoon even net niet tussen. Zo af en toe komt de soundtrack van nest (iets te luid) door de speakers en dat is wel echt, sorry dat ik het zeg maar vreselijk. Staat net een tikkeltje te hard. Zelfs in de rij van de Vliegende Hollander hoorde je het nummer en dus haalt dat daar best wel de sfeer en de muziek weg die DVH heeft. Jammer 🙁
Wat mij ook opviel zoals anderen ook al zeiden zijn de planken die niet gelijk liggen. Nu heb ik nog niemand zien vallen maar geen idee of dit nog een probleem gaat veroorzaken. Met het aantal kinderen en gezinnen zo rond de middag die erin waren leek het al wat te klein te worden. Het was er al best druk.
Dan de snack, de zogeheten kurkentrekker in 3 verschillende smaken. Kortgezegd gewoon een prima goede nieuwe snack voor het aanbod. Goed gevuld, verse toppings (beetje zelfde idee als de swirls) en de cone smaakt erg goed! Zeker een aanrader! Naast de kurkentrekkers kan je ook warme en koude dranken krijgen en op het naastgelegen terrasje nuttigen.
Mijn conclusie is dat het een prima speeltuin is voor de jonge doelgroep. De Efteling had dit hard nodig vond ik, alleen vind ik de locatie niet erg mooi en passend. Wellicht als het wat meer is vol gegroeid van de zomer. De snack daarentegen is een aanrader en zeker het geld en de moeite waard om toch stiekem even nest in te duiken!