Meint Nou, vandaag ook naar Phantasialand afgereisd, nu kan het immers nog, want wie weet wanneer andere Nederlandse regio's ook negatief reisadvies krijgen.
Ik kan kort zijn, hier staat één van de betere achtbanen van Europa. Een fantastische vliegervaring die zelfs de B&M's overtreft. Ongelofelijk wat ze hier hebben neergezet. Hierbij wel de notitie dat ik de baan tijdens alle ritten in de voorste helft van de trein gedaan heb, een toevalligheid omdat er geen vaste keuze van plaats is. De techniek vond ik ook fascinerend, en daarmee bedoel ik vooral het zijwaards instappen en de hoge snelheid waarmee de trein het instapstation binnenrijdt. Ook over Rookburgh zelf ben ik slechts positief. Het is natuurlijk geen Disney of Universal, maar het feit dat ik daar meteen aan dacht, laat wel zien dat Phantasialand hier qua thema iets ongelooflijks heeft neergezet.
Overigens ging F.L.Y. iets na 10'en al open. Misschien omdat Vekoma in het weekend niet aan de baan werkt? Maar de tip om eerst andere dingen te doen kan ik beamen. Na een tijdje is de lange rij voor het gebied weg of heel kort en hoef je daar je tijd niet aan te verdoen.
Hier sluit ik me eigenlijk volledig bij aan. Mij viel de bek echt letterlijk open toen ik voor het eerst het gebied in liep, de dynamiek, rook, een het niveau van aankleding is echt overweldigend. Je voelt je meteen in een volledig andere wereld en krijgt echt niks meer mee van derest van het park.
De achtbaan zelf vond ik ook echt helemaal tegek, vlieggevoel ten top en onwijs comfortabel voor een flying (zelfs met mijn 2 meter). Ik heb 4 ritten mogen maken, waarvan 2 op rij 1, een op rij 4 en een op rij 6, waarbij ze allemaal goed bevallen zijn, maar uiteraard front er met kop en schouders bovenuit stak. Ik vond het zicht in tegenstelling tot de B&M veriant stukken beter, waarschijnlijk omdat je hier maar met 2 ipv 4 zit.
De techniek is indrukwekkend en heeft veel potentie, die deels ook goed word benut. Ik ben blij dat PHL niet gekozen heeft voor een geforceerd verhaal, maar ingezet heeft op een Steampunk variant van het maken van een vlucht, in tegenstelling tot verhalen hierboven vind ik dat ze dat echt prima hebben gedaan, Jetpack reclames hangen aan de muur, bij de samenkomst van de rijen staat onwijs groot "Thank you for FLYing with us" en de videos in de wachtrij nemen inderdaad de stewardess stijl over. Had er misschien nog meer ingezeten? Misschien wel, maar het maakt het niet minder indrukwekkend wat er nu staat.
Een enkel punt wat ik jammer vind is dat de wachtrij in het eerste deel vaak door nauwe, afgesloten gangetjes gaat. Ik denk dat dat best een onprettige en ietwat claustrofobische indruk gaat geven, zeker met de hitte van komende zomers. Maar goed, ruimte was gelimiteerd, dus dan was dit de concessie.
Gaat allen naar Phantasialand, want wat ze nu weer geflikt hebben is echt ongekend!