Vandaag FLY mogen doen en wauw wat heeft Phantasialand hier neergezet. Bij het binnenkomen van het gebied viel mijn mond echt open. In het echt ziet er nog zoveel beter uit dan de foto's en filmpjes. Het hele gebied is zo gedetailleerd dat je de hele tijd nieuwe dingen blijft zien. Ook veel detail op plekken waar je het bijna niet kan zien. Muurschilderingen achter de baan die je alleen vanuit 2 raampjes van de wachtrij zijn te zien. Gewoon af en wereld niveau kwa theming.
Onze eerste rit werden we naar rij 2 gestuurd. Zitten de beugels dicht en daar gaan we dan eindelijk denk je dan. Helaas duurde dat wel heel lang, na 5 min werden onze beugels heropend en moesten we weer achter het hek gaan staan. Vervolgens kwamen de inzittenden van de trein voor ons terug gelopen langs de baan. Er was een roll back geweest, maar volgens het personeel moesten we gewoon nog even wachten en zouden we binnen korte tijd weer kunnen instappen. Helaas kwam men 20 min later vertellen dat het een langdurige storing was en werden het station ontruimd.
Geen idee hoelang het uiteindelijk heeft geduurd, want we hebben eerst maar wat andere attracties gedaan. In de middag konden we na 15 min wachten weer het gebied binnen en kregen we rij 10 toegewezen, helemaal top dus. Achterin inderdaad behoorlijk heftig, maar wat een baan en wat een krachten op sommige plekken. Wat een geniaal systeem en sublieme draaiingen van de karretjes. En het vlieg gevoel is wel echt heel goed en de baan desoriënterend kwa layout. Soms gebeurt er inderdaad wel wat je niet helemaal verwacht kwa versnelling of vertraging, mijn vriendin trok dat toch wat minder. Terwijl ze normaal toch redelijk wat kan hebben alleen draaien niet. Daarna nog 2 ritten gemaakt, helaas rij 8 en 9.
Waarbij rij 9 wel frustrerend was, ze hadden een lege wachtrij voor station, rij 8 en 9 vrij en wij werden naar 9 gestuurd. Mijn vriendin zegt kunnen we niet wachten om ergens voorin te zitten hebben al 2 keer achterin gedaan. Nee kan niet, terwijl ze daarna niemand hadden staan voor de volgende trein. Dat werd overigens veroorzaakt door een medewerker na de metaaldetectors die zijn zaken echt te serieus nam. Bij iedereen ging dat ding af en hij ging vervolgens met zijn handscanner iedereen helemaal af. Ik had een softshell aan met ijzeren ritsen, moest iedere keer alle jaszakken open maken om te laten zien dat er niks inzat, mijn riem laten zien. Dat moet echt anders, want er waren veel mensen zich op aan het ergeren.
Overigens opvallend dat de hele dag de tijdsindicatie aangaf dat het 10 min wachten was, terwijl het toch echt 30/40 min was.
En mijn eerste post hier, al lang mee aan het lezen, maar moest toch eens gaan post na dit spektakel van vandaag. Nu lekker slapen want morgen gaan we door naar Halloween in Movie park.