Demin Ik las dit niet in het artikel, maar in een nagekomen tweet van Looopings. Áls het inderdaad klopt (ik was er niet bij, dus weet het niet zeker), is het gewoon niet zo verstandig lijkt me. Als er ook maar íets misgaat (en hoe goed je alles ook hebt voorbereid, dat kan gewoon gebeuren), heb je als park meteen heel wat uit te leggen en kun je niet meer naar de veiligheidsregio wijzen.
Wat betreft het vorige akkefietje met de veiligheidsregio: de burgemeester van Horst aan de Maas (die volgens mij niet eens officieel toestemming had gegeven maar alleen ‘op de hoogte’ was) is niet de voorzitter van de veiligheidsregio waarin Toverland valt. Hij kon die beslissing dus sowieso niet zelfstandig nemen en dat wist de familie Gelissen natuurlijk ook heel goed. Maar goed, dat is het verleden.
Dat er mensen mentaal leiden onder deze crisis en ontspanning zoeken is evident, maar dat kan ook met een standaard dagje Toverland. De parken mogen immers open blijven. De vraag is of het per se noodzakelijk is om daar ook nog een Halloweenavond aan vast te plakken. Vanuit financieel oogpunt snap ik het en blijkbaar mag het ook, maar het lijkt mij niet zo verstandig.