Gisteren zijn wij met Themepark.INC uitgenodigd om de Halloween Nights in Toverland te bezoeken. Toverland heeft haar zaakjes met betrekking tot corona maatregelen netjes op orde, deze waren gedurende de dag voldoende, maar tijdens de toegenomen drukte tijdens de avond i.v.m. halloween toch ietwat te beperkt. Rondom alle halloween ervaringen (behalve Maison) was het naar mijn mening net iets te druk. Strengere handhaving op mensen die afstand moeten houden in de wachtrij is eigenlijk wat ontbrak en onze avond een heel stuk prettiger had kunnen maken. Ook de horeca rond etenstijd kon t allemaal niet bij houden, met lange rijen (zonder voldoende afstand) tot gevolg.
Het event zelf heeft mij positief verrast, na Halloween in BBJ en Walibi Holland te hebben bezocht was ik bang dat het tegen zou vallen, maar niets was minder waar. Toverland is kwa schaal nog niet te meten aan de andere twee, maar die verwachting had ik gelukkig dan ook niet. De ervaringen die ze neerzetten met 2 indoor spookhuizen, 1 gigantisch 'spookhuis' in het bos en eentje in het labyrinth, aangevuld met erg sterk uitgevoerde scare zones, is een bijzonder goede line up voor zo'n 'nieuwe' speler op de halloween markt.
Absolute hoogtepunt van de scare zones was toch wel weer DesTroy! Ultieme sfeerschepping met een flink lichtpakket en vlammenwerpers rondom 's lands beste houten achtbaan. Echt zo'n coole sfeer geeft dat!
Spoilers in het volgende stukje over Maison!
Maison de la Magie vond ik echt een onwijs tof huis, zeker de eerste paar scenes zijn onwijs groots en prachtig gemaakt, waarna daarna de aankleding wat simpeler wordt, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door de opzet van het tweede deel, waar door het schuiven met deuren/muren het verloop van het spookhuis kan worden aangepast. Ge-ni-aal! Zeker voor een eerste poging van een echt spookhuis vonden wij hem erg sterk, zeker de 7,50 waard. Het huis ligt erg ver van het park, dus het treintje is meer noodzaak dan ervaring.
Iets meer mensen op de crowd management en het restaurant in de eerste hal open en dan kan Halloween in Toverland prima tijdens coronatijd meedraaien, ze zijn er bijna, dus ik hoop dat ze komende weekenden zichzelf nog iets kunnen beteren!