Loekiloeki Ja misschien wel, voor ons. Voor de meeste bezoekers zou het een zorg zijn. Het is voor de Mack’jes ook een stuk nostalgie.
Maar intussen zie je parken wel aankloppen bij Intamin als ze een nieuwe Flume willen.. en dat terwijl eigenlijk Mack jarenlang het "to-go" bedrijf was voor dit soort banen. Je zou bijna denken dat ze deze markt gewoon opgegeven hebben.
Themeparkmemeees Ik kan de trillingen en knikjes van Euro-Mir heus wel aan maar een soepele achtbaan is gewoonweg leuker.
Helemaal mee eens - met uitzondering voor woodies (waar ook grenzen voor zijn natuurlijk) - Het probleem met de souplesse van een baan blijft echter wel een enorm specifiek iets. Elke rit/plaats/trein/dag kan weer anders zijn. Daarnaast ervaart iedereen het ook anders, natuurlijk.. maar bij veel banen zie je tegelijkertijd ook wel dat er een soort consensus lijkt te heersen over dit.. "De gele trein is soepeler" of "De on-even rijen rammelen meer". Ik denk dat dit soort uitspraken wel herkenbaar zijn.
Recentelijk Hyperia gedaan. De eerste rit was gewoon een oud-ijzer-rit.. Later met een warme trein en op een andere plek tóch nog een kans gegeven en toen was de baan opeens best te doen. Wat dat betreft heb ik zelden spijt van een rammelbak een herkansing te geven. (de enige keer die ik me kan herinneren was met Hades360 - alhoewel ook die beter minder slecht was bij de 2e rit)