Euro-Mir is een icoon en ik kan me moeilijk een Europa-Park voorstellen zonder deze baan. Het is in de omgeving ook een cult en de soundtrack wordt vaak op feestjes en zelfs festivals gespeeld. Hij haalt op zomerdagen ook altijd een lange rij dus het publiek is deze ride duidelijk nog niet beu. Wat het comfort van Euro-Mir betreft zitten er naar mijn weten drie knikjes in.
- Laagste punt van de first drop
- Overgang van de helix naar de laatste bocht
- Overgang van de laatste bocht naar de eindremmen (die enkel de eerste twee gondels voelen)
Om hierdoor de hele achtbaan als slecht en klaar voor de schroot te bestempelen vind ik wel héél kleinzerig, dan kan je het beter op darkrides en junior coasters houden 😂 Lekker behouden die Euro-Mir, ik doe hem telkens meerdere keren bij mn bezoek. Uiteraard zou het met een re-track nóg fijner zijn maar voor mij hoeft het alleszins niet. Er zit nu zoveel charme en nostalgie in deze baan en als ze het ooit de Eurosat CanCan treatment durven geven (ander thema + andere soundtrack) zal ik het eeuwig zonde vinden.
Coasterfrenzy De torens zelf zijn blijkbaar op en moeten vervangen worden.
Dit zou wel een goede indicator kunnen zijn voor een complete revisie. De attractie opende in 1997 en dat is intussen ook alweer 27 jaar geleden. De tijd zal het uitmaken denk ik...