Het probleem met de "rubberentegel-generatie" is, dat ze niks gewend zijn. Euro-Mir is altijd al ruw geweest, tenminste sinds mijn eerste bezoek in 2010. Sommigen klagen ook over de knik in Poseidon, de first drop bij Silverstar en de trillingen bij Voltron. In mijn ervaring valt het allemaal wel mee. Er zijn maar 3 achtbanen die ik door het comfort weiger nog te doen en dat zijn: Thundercoaster in Tusenfryd, Toxic Garden/Blue Tornado (andere SLC's vind ik mee vallen, ook Condor) en Zamperla Volarés. Mogelijk zijn mijn pijn- en comfortgrenzen wat hoger dan bij anderen, maar ik ken genoeg mensen van mijn generatie die ook prima wat trillingen en knikjes kunnen verdragen in een achtbaan.
Vind ik het erg dat ze Euro-Mir gaan retracken? Een beetje. Eurosat is ook een groot deel van de intensiteit en lompheid verloren door de retrack, en ik vrees ervoor dat die laatste bocht nooit meer door de TÜV komt als deze met zoveel G-krachten genomen wordt. Ik verwacht dus wel een aangepaste lay-out. Van de muziek moeten ze echt afblijven: tijdens de Silent Disco werd deze zomer wel weer duidelijk dat dit voor een gemiddelde bezoeker hét liedje van Europa-Park is!