Chingu Geen slechte zaak want dat Lada gedoe hoorde er ook al niet bij en Euromir was mss een favoriet omwille van zijn muziek en algemene looks, het was eigenlijk een gedrocht als je in detail kijkt naar alles op ooghoogte bevind.
Ik denk eerder aan een klein historisch stukje Rusland met mss een attractie op de kop?
Maar Lada is wél Russisch. Laat dit nu juist een stukje sponsoring zijn dat wél past.
De rest van het Russisch themagebied is overigens best historisch hoor (al slaat de "toegangspoort" helemaal nergens op). Natuurlijk, in het echt staan dit type huisjes vaak los van elkaar (dat gaat in een pretpark nou eenmaal niet als je een gevel van een darkride wilt verbergen), maar als je naar Rusland gaat, ga je dit type huisje nog best veel tegen komen ver buiten de steden op het platteland. Niet zelden helemaal scheef gezakt.
Als ze al iets kenmerkends voor Rusland willen doen, dan is de St. Basilica Kathedraal wel met afstand het meest beroemde gebouw in Rusland, maar zoiets zet je niet bepaald gemakkelijk in een Themapark (zeker niet op de beperkte ruimte die EP daar heeft). De Glazen torens van Euro Mir zouden in theorie een referentie kunnen zijn naar een centrum waar allerhande glazen wolkenkrabbers staan, maar dat is niet bepaald uniek voor Moskow. Zoals ik dus al eerder schreef: EP maakt het er zich niet bepaald gemakkelijk op.
Jozz Ik had altijd wat moeite met Abenteuerland, maar sinds ze dat bij Oostenrijk getrokken hebben is dat ook opgelost.
Volgens hun website bestaat het nog steeds als "Abenteuerland", al zeggen ze op de website pagina dan weer wél dat het deel van Oostenrijk is.. en basically bestaat het alleen nog maar meer uit het "spices" restaurant.
En OK: Onsamenhangend zooitje is misschien wat sterk uitgedrukt.. maar bovenstaand voorbeeld is dus precies wat ik daarmee bedoel. Als je als park jezelf al zo tegen spreekt.. Misschien ben ik wat neurotisch op dat vlak, maar het irriteert me wel wat.
Marco hopelijk komt het melodietje wel weer terug.
Volgens het artikel is het nog niet zeker of ze de naam gaan veranderen. Ik hoop - met je mee - van niet, want dan kan de muziek eigenlijk gewoon blijven bestaan.
Al zijn zowel IMAScore als Audiogazer perfect in staat om de oude muziek opnieuw te maken zonder de tekst "Project Euro Mir" er in. (eventueel zelfs met de nieuwe naam er in).
Hoewel ik het werk van IMA/AudioGazer fantastisch vind, is komt dit soort muziek gewoon véél te weinig voor in pretparken. Waar het park vaak opgehemeld word voor dingen waar we een Efteling of andere nabijgelegenparken juist keihard voor afkraken.. (en daar biedt ik gewoon een beetje tegengeluid in - ik heb echt geen hekel aan het park zelf, maar de positieve dingen die ik er over schrijven vallen duidelijk niet op - wat iets zegt over hoe enorm het park opgehemeld word en/of hoe blind de fan-community van dit park is) is de muziek juist iets waar ze altijd een mooie variatie in wisten te bieden. Dat mis ik de laatste jaren wel een beetje bij nieuwe projecten (al lenen die zich er natuurlijk ook wat minder voor).. Maar ook met nieuwe muziek verwacht (hoop) ik wel dat er wat beats achter zullen zitten.