In het verder prima interview over Walibi Halloween in de Looopings podcast ging 1 vraag over crowdcontrol. Hier werd in mijn ogen al wat naïef gereageerd dat het gewoon wel goed zou gaan met de drukte en anders zou personeel vragen door te lopen en in het ergste geval zou tijdelijk een gebied afgesloten worden... beloofd werd dat de 1,5 meter gehouden zou kunnen worden.
Dit riep gelijk al vragen bij me op als; wat doe je dan met de rij die voor dat gebied ontstaat? En hoe weet je dat er geen opstoppingen komen want ondanks beperking van het aantal bezoekers creëer je met Halloween en dus entertainment nou eenmaal spots waar mensen blijven staan/kijken? Hoeveel bezoekers laten jullie dan toe?
Helaas vroeg Wessel niet door...
Enfin, zoals de regering maar ook de meeste andere parken blijft het uitgangspunt maar dat mensen zelf nadenken en het dus wel goed komt... keer op keer blijkt dat niet zo te zijn. Hoe zuur dit nieuwsbericht ook is en hoe zwaar de beslissing ook geweest moet zijn voor Walibi, het is ook wel ontzettend naïef dat een evenement als deze in de huidige toestand door kan gaan. Dan moet je wel echt zo goed over crowd control nadenken en/of wel zo beperkt gasten toelaten.
Ik hoop voor de winterperiode dat alle parken hier van leren en niet meer mensen toelaten als dat er in binnenruimte op 1,5 meter van elkaar aanwezig kunnen zijn.
We hebben met z’n allen na een lekkere zomer nog niet door hoe lastig de winter gaat zijn...