Kleine nieuwtjes en geruchten uit Disneyland Parijs
Spoiler alert....Parijs komt er niet goed vanaf. Wat is jullie mening?
Jailsamer
Dat meningen verschillen en Parijs altijd of vaak bekritiseerd wordt Kritiek op weinig uitbreidingen begrijp ik, maar qua looks en stijl/finesse 1 van de mooiste kasteelparken
- Bijgewerkt
Jailsamer Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar ik vind Parijs en dan met name Disneyland Parc beter in elkaar zitten dan Magic Kingdom in Orlando. Er is veel meer over nagedacht, het is stijlvoller en sommige attracties zijn simpelweg beter. In 'onze' mainstreet zit veel meer detail, het kasteel is mooier, Phantom Manor is beter, Big Thunder Mountain is beter, Pirates of the Carribean is beter, Space Mountain is beter, de façades van Peter Pan's Flight en It's a small world zijn beter en zo kan ik nog wel een aantal pluspunten benoemen. Een minpunt t.o.v. Orlando is echter wel de horeca en het personeel.
Ally, laten we zeggen de Eftelheks van Disneyland Parijs, hint enorm op zowel een Lion King Land (SUN) en een AVATAR-land (AIR) in Walt Disney Studios
Natuurlijk gaan deze geruchten al langer, maar het lijkt er toch op dat het werkelijkheid gaat worden.
- Bijgewerkt
Marvin Zal ik er dan maar een mooi gerucht weer in gooien.
Lijkt er op dat Walt Disney Studios Park aan het samenwerken is met Animal Kingdom voor Lion King en met Disney's California Adventure voor Avatar.
Nog even de tijdlijn erbij gehaald die ik in een ander topic had geplaatst. Zitten kleine verschillen plus dat er een gerucht is dat Frozen contracters een verlenging hebben naar eind 2025, dus dan zou Frozen in 2026 openen. Lijkt mij een sterke actie, maar goed we zullen het zien.
2025 - Rededication ceremony
Vernieuwde Studios
Twee flat rides [20 miljoen]
Studio Theatre placemaking
Nieuwe avond show [62 miljoen],
Nieuwe parade welke vanaf het toekomstige Lion King gebied komt, langs Hollywood Boulevard gaat en langs de projector tower het park weer uit gaat.
Table service restaurant
Arendelle - World of Frozen
Space Mountain: aux Confins de l'Univers in Disneyland Park.
2027 - 35th anniversary
Lion King Land
Star Wars coaster (groen licht)
2028 - 35th anniversary: Grand Final
Star Wars coaster (opening)
2029/2030
Pandora World of Avatar opening in Walt Disney Studios Park.
Hjalmar Nu is er wel een verschil dat voor mijn gevoel de naam EuroDisney helemaal ingeburgerd was en Walt Disney Studios heeft dat minder voor mijn gevoel, het is niet een household name geworden om het zo te zeggen voor mijn gevoel. Maar goed, dat doet er verder niet toe.
Ik vraag me dan af wat voor naam het zou moeten krijgen. Tot nu toe was het idee dat elk Disneypark (of iig de second gates) een naam had die aansloot op een groot thema en dat alle attracties daar ook op aansloten. Natuurlijk is daar al vaker van afgeweken en dat is helemaal prima, maar met de mengelmoes aan thema's dat WDS gaat worden, zou ik geen dekkende naam weten.
En nu willen we natuurlijk allemaal weten wat er in vak groen gaat komen....laat het speculeren beginnen.
Ps, mooi lijstje.
Nieuwe poster voor aankomende Star Tours zijn nieuwe scènes.
Jailsamer Speculeren kunnen we altijd in vak A tussen air en ratatouille zou ik het misschien bij ratatouille trekken en in het Franse thema blijven en dan misschien eindelijk Beauty And The Beast naar Frankrijk halen. Zeer populaire IP, ook in Europa en het speelt zich af in Frankrijk dus mij zou dat enigszins logisch lijken.
Het groene vak naast Frozen en onder Sun zou ik misschien Frozen durven doortrekken en Wandering Oakens Sleigh Rides er toch neerzetten en misschien een Rapids naar analogie met de tweede film. Je vertrekt in het woud, gaat door valleien met de reuzen naast de track, Anna en Olaf die gestrand zijn op een rots met als finale misschien Elsa naast Nokk in de grot waarin het nummer Show Yourself zich afspeelt. Het andere groene vak onder Flight Force zou ik ofwel bij Avengers Campus trekken ofwel misschien iets rond Encanto. Ook zeer populair en daar kan wel een leuke darkride of zelfs Log Flume in zitten.
keey87 Wow, super goede idee....vooral om het Franse thema door te trekken vind ik een goed plan.
Hjalmar
Als deze geruchten werkelijkheid worden, juich ik deze toe. Dan is de kans groot dat we een avatar versie zien zoals in Disneyland geinspireerd op de way of water. Toen ik voor de eerste keer in avatar land in Orlando wandelde, was ik echt verbaasd. De details, de sfeer, de rides...alles klopt. Zelden een ride verlaten met kippenvel. We waren het 2 u wachten, technische storing, direct vergeten
Dus als ik het goed begrijp is disneyland parijs de komende 10 jaar dit van plan:
Walt Disney Studios Park:
Frozen land (Boat Ride)
The lion king land (logflume)
En het grote meer in het midden(met alles wat daarbij hoort)
Disneyland park:
Star wars land(Discoveryland)
Micky & minnie,s runaway railway(Fantasyland)
Of mis ik nog iets?
Ik zie Runaway Railway niet meer terug in dat overzicht al hoop ik dat die er ooit nog komt, want eigenlijk is het toch gek dat het zo lang geduurd heeft voor de hoofdkarakters een eigen attractie hebben gekregen en ik vind dat deze eigenlijk in ieder resort zou moeten staan. Verder is mij niet duidelijk of die Star Wars achtbaan een nieuwe achtbaan wordt of een update van Space Mountain. Voor mijn gevoel gaat Disneyland er de komende 10 jaar nog steeds karig afkomen qua nieuwe attracties.
Nu gaat het nog wel een jaar of 10 duren voor die expansions in beeld komen, maar van mij mag Toy Story Land zo uitgebreid worden met heel Toy Story Land uit de Hollywood Studios. Al zou ik niet kunnen zeggen of dat allemaal past.
Ondanks de Lion King attractie blijft het aantal waterattracties karig, dus er mag van mij ook best nog wel een rapid komen. Maar dan wel in Disneyland met als thema Jungle Cruise.
Ron Verder is mij niet duidelijk of die Star Wars achtbaan een nieuwe achtbaan wordt of een update van Space Mountain.
Space Mountain krijgt een update naar Space Mountain: aux Confins de l'Univers
Star Wars zal een eigen gebied worden, met een nieuwe achtbaan op de locatie van Pizza Planet. Discovery Theatre (voormalige Cinemagique) zal gesloten worden om een deel te worden de nieuwe wereld deel achter Discoveryland.
- Bijgewerkt
Olaf Het originele theater stond eerst in Disneyland Parc. Welke later zijn naam heeft veranderd naar Discoveryland Theater.
De eerste pers berichten zijn van 1989 waar Euro Disneyland wordt genoemd, en gepromoot. Die hebben tot mei 1994 gedraaid onder deze naam. Maar ja, je hebt gelijkt als het gaat om het bord van de toegangspoort.