Naar abonnementshouders toe is EP bv redelijk genereus. Zie mogen maar een beperkt aantal dagen per maand binnen (minder dan de Efteling), maar krijgen wel hun abo verlengd gedurende heel de zomermaanden waarop ze minder binnen mogen.
Uiteraard is dat dan ook weer persoonlijk, want voor mensen die het gewoon zijn bijna dagelijks te gaan, is dat dan ook weer kut.
Ik heb Toverland al wel op drukke dagen bezocht, waarop het toch ook soms over de koppen lopen is. Het voordeel dat zij wel hebben is dat ze een enorm overaanbod hebben aan speelgelegenheid voor jonge kinderen, waarbij de ouders rustig een drankje kunnen nuttigen. Merk je daar ook echt in wachtrijen in de namiddag.
De gebrekkige communicatie is vooral mijn issue met de Efteling momenteel. Het issue rond abonnementshouders en capaciteit van het begin van de opening is ondertussen wel echt opgelost. En ik heb zelf ook deze week een mooie compensatie gekregen voor het feit dat ik door problemen met hun IT-systeem de eerste anderhalve maand niet kon reserveren. (Niet in cashgeld overigens, zoals wettelijk wel moet. Maar ik heb wel meer gekregen in tegoedbons, wat voor mij oké is, want ik geef het geld wel uit in het park en dan zijn zij ook zeker dat het geld in hun park blijft met grotere marges)
Ieder park moet natuurlijk keuzes maken nu. En ik zou ook echt niet in de schoenen van Fons willen staan hoor. Alleen denk ik wel dat ze betere keuzes hadden kunnen maken.
En een park als Toverland heeft (in mijn ogen) wel minder nadelen van deze crisis, mede door de opzet van het park, maar ook mede door hoe ze met heel de situatie omgaan en toch zoeken naar creatieve oplossingen. En daar heb ik wel respect voor!