De beslissingen hebben over het algemeen in najaar 2019 gelegen. Zie enkel al het verschil tussen beide concepts van de attractie. Vandaar ook mijn 'misschien' betreffende Corona, dat kan inderdaad maar weinig invloed hebben gehad, maar ik vind alle laatste ontwikkelingen rondom het foodplein wel zo summier dat ik het gevoel heb dat elke investering die nog stop gezet kon worden ook echt stop gezet is. Waarbij ik geen kennis heb wat de Efteling wel en niet kan bouwen zonder vergunning, maar het zou me niet verbazen als er meer semi-permanente horeca bedacht was.
Er is namelijk constant gerept over een foodplein door betrokkenen en dat zie ik nu niet verschijnen. Dan lijkt mij toch dat ook Corona nog voor extra bezuinigingen heeft gezorgd. Wat niet wil zeggen dat dat plein er nooit gaat komen, voor nu geloof ik er niet in en verwacht echt enkel de overkapping als deel 2.
Enfin. Slechte cijfers, vertraging in bestemmingsplan, Corona. Wat de reden ook mogen zijn, de bezuinigingen zullen vast nodig zijn, balen is het gewoon wel. Ik ben het niet van het park gewend dat er zoveel mist aan uitbreidingen de laatste jaren. En dat cruciale zaken als een overkapping in een wachtrij verdwijnt of horeca eigenlijk meer gesaneerd dan vernieuwd is. Bij Baron is immers later juist overkapping toegevoegd en bij Symbolica direct op een redelijke manier geïmplementeerd. En dat nu dan weer laten vervallen. En ook is de horeca bij elke uitbreiding vaak verbeterd en uitgebreid en niet verminderd zoals in dit geval. Want een beetje kip -nog eens niet fantastisch uitgevoerd ook- is geen vervanger voor alle stalletjes die er stonden. Inclusief echt goed gebraden Bratwurst.
Progress Trouwens, dat er toiletten zouden komen was alleen maar een vermoeden toch? Of was dat bevestigd?
Vanuit de vergunningaanvragen en bijbehorende tekeningen heb ik nooit geloofd in toiletten, die stonden naar mijn mening namelijk gewoon niet op de tekeningen. De ruimte ontbreekt ook in het stationsgebouw. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat de toiletten in (meerdere?) podcasts wel benoemd zijn. Nu luister ik er zoveel, vraag me niet om het juiste fragment alsjeblief? 😆