Vriend_van_de_club
Ik ben eigenlijk benieuwd welke toevoegingen er zo ambitieus waren in de jaren 80/90 dan. Ik kom eigenlijk kwa thematisering alleen uit op fata morgana en droomvlucht. Villa volta dan ook nog wel. Voor de rest zijn er in die periode alleen maar flatrides en redelijk kale achtbanen neergezet (python, bob, pegasus, pagode, gondoletta, MC, Polka, schommelschip etc) Die vind ik niet heel ambitieus. Wel ambitieus in de zin van uitbreidings drang, het was spectaculair vanwege 't feit dat het destijds ''de grootste'' of ''de 1e van z'n soort'' was. Maar thematisch niveau? nee, totaal niet ambitieus op de 2/3 darkrides na.
In dat opzicht is een dubbele gethemede next generation powered coaster ook best ambitieus. Ik ben toch wel heel benieuwd waar 't hem toch in zit dat veel mensen denken dat de attracties uit de jaren 80 zoveel beter waren. In mijn ogen is het park pas na pandadroom begonnen met totaal belevingen. Daarvoor hadden alle attracties ongethemede wachtrijen, was er maar bij een enkele attracties een verhaal te ontdekken en was het vooral een kwestie van, mooi aanleggen, leuk kleurtje d'r op, wellicht een figuurtje in het midden van de flatride plaatsen, en thats it.
wellicht komt dat ook omdat ik die periode destijds niet zelf heb meegemaakt, dus ben heel benieuwd naar jouw visie daarop 🙂