Het maximaal aantal bezoekers is in mijn ogen niet persee te hoog, maar men zou dit beter iets omlaag brengen totdat de personeelspoule op peil is, waarom zeg ik dat, deze zomer al meermaals meegemaakt dat je iets wil eten je via mobiel bestellen iets besteld er een afhaaltijd van 30 minuten staat en je vanaf dat moment ook nog eens 40! minuten staat te wachten, Gisteren was het wederom zover, mobiel bestellen bij de Hongerige Machinist, om 18:50 besteld, afhaaltijd van 19:30 gekregen, uiteindelijk kon ik mijn dienbladje om 20:20 ophalen, een dikke fail natuurlijk.
Om nog maar te zwijgen over de rij om aan de kassa te kunnen bestellen (waarna je nog 30-40 min moet wachten als je besteld hebt).
Door de gehele corona situatie heeft men (net als bij veel bedrijven) het personeelsbestand moeten inkrimpen tijdens eerdere lockdowns en staan er sinds die beeinigd zijn tientallen vacatures open, met name in de horeca in de Efteling is het te kort zichtbaar wat resulteert in gesloten horeca punten, onder bezetting bij grote horecapunten waardoor ales stagneert, het is wat dat betreft onbegrijpelijk dat je daar je maximale bezoekers aantallen niet op aanpast, ik snap elke euro die binnenkomt is broodnodig maar de personele problemen gaan niet binnen nu en 2-3 maanden opgelost zijn waardoor je gastbeleving sterk keldert...