Hjalmar
Maar vanuit Phantasialand of een Europa Park, of vanuit de Belgische parken zie je ook amper beelden, terwijl ik daar ook net zo goed momenten heb gezien dat paden overladen zijn (of gehoord heb van andere mensen). Vergis je niet dat Nederlanders over het algemeen snel gaan klagen via social media met foto's erbij, en tweets van Looopings helpen daar niet bij.
Overigens moet ik zeggen, dat ik dit jaar sowieso een keer in de Efteling geweest ben dat het enorm druk leek op de paden en qua wachtrij, maar als je vervolgens vanuit de pagode kijkt staat er geen één auto op de extra parkeerplaats en alles op de hoofdparkeerplaats. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat de drukte op de paden het gevolg is van mensen die afgeschrikt worden door de lange rijen, die enkel zo lang zijn vanwege de 1.5m afstand en verminderde capaciteit. Beste graadmeter wat dat betreft is de wachtrij voor Droomvlucht, deze attractie heeft namelijk 0 capaciteit verlies door Corona, en komt dit jaar gemiddeld gezien nooit echt boven de 40 minuten uit (vaak max een half uur en zelfs minder), terwijl op de echt drukke dagen voor Corona liep deze rij op naar zo'n 60 minuten of meer.
Lang verhaal kort: Ik ben bang dat de drukte op de paden niet iets is waar de Efteling wat aan kan doen zoals Zingo al aangaf.