Simpel, dat ligt aan de mensen... mensen laten hun verstand thuis en hebben zeer veel sturing nodig.
Eftelflags En vergeet niet, je hebt nu enkel nog de Efteling meegemaakt zonder open terrassen. Dus daar kan dat prima worden opgevangen. Met je laatste opmerking ben ik het wel eens
Toen ik er zaterdag was waren zeer veel terrassen al in gebruik, bij het witte paard was alles aan een kant bijvoorbeeld in gebruik door mensen die een Swirl aan het eten waren, bij t poffertje voor de take away poffertjes, etc etc.
dus daar komt niet wonderbaarlijk 2000 man capaciteit bij.
Daarnaast, vergeet vooral niet dat de Efteling als doel heeft (of had) naar 1/3e van de capaciteit te gaan opschalen (iets wat ze nog niet bereikt hadden de dagen dat jij of ik in het park waren).
Die opschaling zal ook voor meer "lastige momenten" zorgen in de parken, want de mensen zijn dom hebben we al vaker geconcludeerd, en t gaat net mis op het deel waar geen sturing plaats vind.
Eftelflags Wil nog toevoegen dat we allemaal willen dat we 1.5 afstand houden, maar we willen wel alle wachtrijen vullen met mensen. Dat werkt niet altijd. Hopelijk gaat de Efteling bij de grote rides (zoals in Walibi/EP) werken met enkel reserveringen.
Nogmaals, de wachtrijen hoe de Efteling nu uitgevoerd heeft in combinatie met de huidige capaciteit die ze hanteren zorgen eigenlijk voor vrij weinig problemen in de wachtrijen. JUIST buiten de plekken waar sturing zit (dus geen rood-witte tape) gaat het nu al soms mis.
Je wilt dus een brand gaan blussen door de sloot droog te leggen en benzine op de brand te gooien.