20cent Ok ik weet het antwoord niet maar ik moet even zeggen dat mijn hoofd ontploft van dit topic in positieve zin. Deze raadsels zijn fan-tas-tisch
Amelie Ik zit te denken richting het heldenkabinet in symbolica, want: Sportman = (karate)ka Stipt = net Verder kom ik nog niet. Iemand aanvullende ideeën hierbij?
20cent O.J. Punctuel? O.J. = O.J. Simpson, veroordeelde sportman Punct = stipt Sapje = Juice, de bijnaam van O.J. Simpson en O.J. is de Amerikaanse afkorting van Orange Juice
20cent YAS! Ok komtie: Zonder Earl Grey zit dit gehoornde beest voor een quintet op een Amerikaanse Eerste Hulp.
BasD Siervijver? Gehoornd beest zonder T(hee) = S(t)ier Quintet = vijf Amerikaanse eerste hulp = ER S(t)iervijfER = siervijver
Maik Droomvlucht Ontsnappen = vlucht Verwarde moord = het woord 'moord' een beetje husselen (of gewoon achterstevoren lezen) -> 'droom'
msnguy Loon op zand? Salaris = loon Erg droog = zand Er zal vast wel een drankje bestaan met "op" er tussen 😉 .
Glenneke Dankzij de vorige gok: Hugo Van Den Loonschen Duynen Hugo = drankje Salaris = loon En die duinen zijn inderdaad droog.
Maik Glenneke Helemaal goed! M'n eerste idee was '... betaald van mijn salaris...', maar dat past natuurlijk niet bij Hugo. 😁
Glenneke De nieuwe... Voorwerp dat een anderstalig zwijn overslaat Tip 31/05: woordje toegevoegd in bovenstaande opgave. Tip 01/06: we zoeken in het segment van de attracties. Sprookjesbos en restaurants mag je dus vergeten 🙂