Glenneke Goed... dan nog een extra tipje 😃 Voorwerp dat een anderstalig zwijn overslaat Tip 31/05: woordje toegevoegd in bovenstaande opgave. Tip 01/06: we zoeken in het segment van de attracties. Tip 02/06: Ruigrijk is de plaats waar je moet zoeken.
Robkuh84 Deze kijkt me goed te doen Onderwijs = Les Grasplantje = Pol Kookvertrek = Keuken Ofwel: Polles Keuken
Robkuh84 De eerste tip: Beide wezens kom je niet alleen in de Efteling tegen. De ene kom je over de hele wereld tegen en de tweede vooral in Nederland.
Glenneke Ik gooi er maar even een wilde gok tegenaan: Joris en de Draak Jorissen bezoeken (wellicht) regelmatig Nederlandse pretparken en draken zijn een veelgebruikt thema in pretparken wereldwijd.
Dream_wizard Gijzen kom je vaak tegen in Nederland en je kan iemand die bol/gezet is overal tegen komen? Holle bolle gijs?
gjee De Vlieg en de Hollander? De vlieg kom je over de hele wereld tegen en de Hollander vooral in Nederland
Kimo Erik Naar mijn weten is rood de kleur van de Heilige Geest binnen het katholieke geloof. Schoeisel staat voor schoenen Mijn wilde gok is de rode schoentjes