Robkuh84 Amelie Oooh, maar je zult veel internationaler moeten zoeken. Hij was vooral in de zero's erg actief en succesvol als rapper/zanger en zelfs een keer als acteur.
Amelie Dan moet ik denken aan Eminem, wat me bij M&M brengt, dus Max & Moritz. Maar dat van die carrière kan ik nog niet rijmen.
Robkuh84 Amelie je zit goed, maar welke van de 2 is het? wordt de keuze tussen beide makkelijker als je kijkt naar "Alles uit zijn carrière halen"
TuttiFrutti Vogel Rok en Sirocco? Vogel lijkt me duidelijk, en sirocco is een wind. Dus de wereld van Sinbad?
Amelie Ah,mooie associatie, maar niet wat ik bedoelde. We zoeken een andere vogel en een ander soort wind.
Yola Amelie ik denk dat ik het antwoord eindelijk weet: KABOUTER een KA is een vogel BOUT(en) is wind(en) en 'ER' is ook wel 'daar' Toch wel moeilijk hoor, maar ineens viel het kwartje 😊.
Amelie Yola Jaaa je hebt het goed, Yola! Jij mag. Ik kom overigens niet uit België maar uit Zwolle. En ik ken een bout vooral als een scheet 😄
Frederik Oh, ik had nooit van het woord bouten gehoord als werkwoord, en vind het in Van Dalen enkel als "drol", en elders als poepen. Das wel wat meer dan een wind :p. Anyway, wel goed gevonden!
Yola Frederik hier in Brabant gebruiken we het woord bouten weleens in de betekenis van poepen inderdaad. En misschien ook wel als iemand een wind laat: 'Zit eens niet zo te bouten!' 😄 Ik vermoed dat Amelie uit België komt(?) Weet het niet zeker hoor, maar het klinkt als een mooie Vlaamse naam. En dat ze het daar het ook als werkwoord gebruiken.
Yola Amelie haha, nou een mens kan zich vergissen 😉. Zwolle is zo ongeveer het tegenovergestelde van België vanuit Brabant gezien. Maar je hebt een mooie Vlaams/Frans klinkende naam! Ik zal morgen een nieuwe opgave plaatsen.
Amelie Maar even brainstormen mensen. Wat zijn brengers van ongeluk? Scherven, vrijdag de 13e, zwarte katten, ladders... Iemand een associatie hierbij?
Yola Thomatio Dit is niet het goede antwoord, maar wel de ongeluksbrenger die ik bedoel. Nog even verder denken.