Yola Japio volgens het (online) puzzelwoordenboek, dat ik weleens gebruik is een indruk een spoor. Bijvoorbeeld een bandenspoor dat in het zand gedrukt is. De hints waren op het/(de)goede spoor/(weg) zitten/(zijn) (spoor)zoeken.
Vlame Yola woopwoop. Het is mijn eerste keer dus ik weet niet of deze te makkelijk of moeilijk is 😅 Het is een belangrijk iemand in onder andere Nederland.
Yola Vlame is het misschien de Sint Nicolaas(fontein)? Vooral begin december is het een belangrijk persoon in Nederland en België.
Vlame Yola dat is het niet. Nog een hint: Het heeft een grappenmaker die erg bekend is binnen de Efteling
Zeeuwse-Paddenstoel Ik doe ook een keertje mee. Is het de trollenkoning? koning = wel belangrijk ja trol = grappenmaker, je bent aan het 'trollen'
Vlame Zeeuwse-Paddenstoel goede poging maar het is het niet. Nog een hint: Hij woont in een erg groot huis
Robkuh84 Dan ga ik voor koning pardulfus. Woont in een paleis en heeft een bekende nar als grappenmaker.
Amelie Ik zit lijstjes met bekende rappers na te kijken, maar kom niet verder dan Gers Pardoel, wiens naam op Pardoes lijkt. Iemand verder een idee?
Robkuh84 Amelie Oooh, maar je zult veel internationaler moeten zoeken. Hij was vooral in de zero's erg actief en succesvol als rapper/zanger en zelfs een keer als acteur.
Amelie Dan moet ik denken aan Eminem, wat me bij M&M brengt, dus Max & Moritz. Maar dat van die carrière kan ik nog niet rijmen.
Robkuh84 Amelie je zit goed, maar welke van de 2 is het? wordt de keuze tussen beide makkelijker als je kijkt naar "Alles uit zijn carrière halen"
TuttiFrutti Vogel Rok en Sirocco? Vogel lijkt me duidelijk, en sirocco is een wind. Dus de wereld van Sinbad?
Amelie Ah,mooie associatie, maar niet wat ik bedoelde. We zoeken een andere vogel en een ander soort wind.