Yola Japio Ah, mooi. Voor mij was deze opgave niet zo moeilijk want ik heb zelf op Themepark.nl de Onverlaat al eens gebruikt in dit spel, dus ik wist het eigenlijk meteen ๐. Ik neem aan dat de regels hier hetzelfde zijn en dat ik nu aan de beurt ben? Dan zal ik eens wat gaan verzinnen.
gjee Yola Is het misschien Station Marerijk? Op een station wordt gewacht en hier staan diverse sprookjesfiguren met hun bijbehorende verhalen.
Liampie Herautenplein? Het is een plein. Er grenzen meerdere sprookjes (verhalen, duh) aan, en herauten houden de wacht (niet helemaal hun oorspronkelijke functie, maar wellicht omgeschoold).
Yola gjee ja, helemaal goed. Het 'sprookjesstation'. Hier wachten de sprookjes(figuren) op de trein (die hier nooit stopt ๐).
Yola Erik dat klopt. Maar volgens Eftepedia staat hier wel een bord 'Marerijk' en ik denk dat gjee wel het sprookjesstation bedoelt, want op Station Marerijk staan geen sprookjesfiguren te wachten.
gjee Yola Er hangt inderdaad een groot bord 'Marerijk' op het Sprookjesstation, daar ontstond de verwarring. Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat er 2 stations Marerijk zijn. De nieuwe opgave: In deze gaard gedijen hummeltjes goed
Yola Nou, ik ga een poging wagen: Is het de componist Maarten Hartveldt? Uitleg: Enkel=maar In=ten Luid=hard, dat wordt in dit geval hart Een gebied kan een veld(t) zijn.
Maik Helemaal correct! Met de tip had ik het kleine foutje mbt hard/hart nog proberen te corrigeren. ๐
Yola Maik Ik twijfelde over in=ten. Maar we zijn ook geen professionele cryptogrammenmakers hรจ ๐. Wel een originele opgave, knap bedacht. De volgende: Deze leugenachtige Brit draait er alleen maar omheen.
Yola Volgens mij is deze opgave niet te moeilijk, dus nog even geen hints. Alleen een herinnering voor wie nog mee wil doen. Succes! ๐
Japio Een ingeving: De monorail. Leugenachtige Brit = liar Draait er omheen = rail Alleen maar = mono