Jules Japio Sneeuwwitje? (Dit is totale gok, maar "Spiegeltje, spiegeltje..." is een raadsel voor de spiegel en die heeft geen fysieke keerzijde.)
Erik Is het toevallig Draak Lichtgeraakt? Draak is Kaard andersom ofwel Kaart. In tegenstelling tot een kaart heeft een draak geen keerzijde. En ja, Lichtgeraakt, licht gestoord...
Yola Ik denk dat ik hem weet. Maar hij was wel moeilijk hoor. De reus van Klein Duimpje. Uitleg: Een raadsel is een rebus. De keerzijde wordt ook wel de b-kant genoemd (van bv. een singletje). Een rebus zonder 'b' wordt dan een reus.
Japio Yola heeft het goed, inclusief uitleg! De hint licht te storen komt uit het rijmpje uit het sprookjesbos. Met Repelsteeltje zat scagen letterlijk in de buurt.
Yola Japio bij mij viel het kwartje pas na de laatste hint 😊. De volgende opgave: Dit sterrenbeeld kreeg reeds een andere wending.
Spillebeen Villa Volta? In de huiskamer van Hugo in Villa Volta ligt het boek: tempel van de zanggodinnen met daarin een hoofdstuk over de sterren in constellatie tweeling: Kastor en Pollux. Over die rare wendingen wil ik verder mix zeggen, want dan is het een spoiler voor mensen die Villa Volta nog niet hebben beleefd. 😉
Yola Spillebeen Spillebeen dit is ook niet het goede antwoord, maar ik heb wel weer iets geleerd over Villa Volta.
Amelie Ik denk dat het Almar is, de leermeester van Pardoes. Reeds = Al Sterrenbeeld = Ram Met een andere wending wordt dat Mar.