Heeft iemand nog goede achtbaan bouw tutorials, want ik loop soms wel een beetje te vloeken op die editor, maar waarschijnlijk doe ik gewoon enkele dingen verkeerd!
Wel heerlijk hoe je decor kan bouwen, en via shift gewoon gelijk weer op de vorige hoogte uit komt van je decorbouw, dat scheelt zo'n hoop gedoe en maakt gebouwen zoals deze hoge toren bouwen een heel stuk minder vervelend! Geen idee trouwens waar ik mijn inspiratie vandaan heb gehaald 😉
Alleen bij mij staat hij in de main street met veel andere kleine gebouwtjes, in de achtergrond een grote loods waar een darkride in mag gaan komen, ik weet alleen nog even niet wat voor darkride, maar dat zien we nog wel. Een stuk loods is er al. Wat ik zelf (nerd nerd nerd) ook wel heel grappig vind is dat je na moet denken over backstage (staff only) gebieden!
Toen werd het tijd om te beginnen met de bouw van mijn eerste achtbaan, waar een gemiddelde speler zal beginnen met een simpele woodie of een kermis baan besloot ik Big Thunder Mountain als mijn voorbeeld te nemen. Het is echt heerlijk dat je eerst een layout kan bouwen en daarna de grond en het decor kan optrekken. Maakt het een stuk makkelijker.
En de eerste baan, hij werkt, ben ik er helemaal tevreden over? Neuh, maar voor een eeste creatie ben ik er zeker niet ontevreden over. Hij draait goed (met 4 treinen) en bovendien loopt hij volgens mij redelijk soepel. Nu nog bedenken wat er in die darkride loods moet komen en wat mijn volgende achtbaan gaat doen . . .
Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag!