Goedemorgen - wakker worden met een pretpark op je netvlies is altijd fijn!
Vandaag een hele dag de tijd om dit mooie park te gaan verkennen. Met de parkpas hebben we ook recht op een parkeerplek en dus rijden we de hele 300m naar het park toe, om vervolgens ver weg geparkeerd te worden.
We lopen met de klok mee, de eerste rit is vandaag voor de Intamin bobsleebaan, inmiddels is dit nog maar 1 van de twee werkende van dit type. Deze heeft ook nog de oude bobs er op staan, maar ze doen niet moeilijk als we ieder een aparte zit nemen.
We komen weer achter aan in het park, we laten Titan even voor wat het is, maar New Texas Giant moeten we gewoon nog een keer doen!
Er staat hier een leuke spinningcoaster en zelfs de reclame op de treintjes zorgen voor een glimlach op het gezicht.
We doorkruisen het park niet helemaal op een logische volgorde en ik ga ook niet alle attracties hier af, want ondertussen zijn we wat verder op de dag en hebben we onder meer een klassieke Schwarzkopf coaster gedaan, twee mijntreinten en een indoor coaster. Hier staat overigens ook zo'n mooie "Hall of Justice" met daarin een mooie shooter van Sallyrides.
Toen wij er waren (2017) was er een hoek van het park net op de schop geweest. En de reden daarvoor was The Joker een S&S freespin/4D coaster. Hij past goed tussen de kermisattractties want zo voel hij ook aan. Leuke gimmick, maar ik hoef er niet nog een keer in.
Nee, dan dit duo! Batman the Ride is altijd leuk om te doen en de buurman Mr.Freeze Reverse Blast is er al helemaal een om je vingers bij af te likken. Premier rides bouwt over algemeen toffe lanceringen en in dit geval ga je vanuit het slimme dubbele station eerst met een rotgang achteruit, een inverted tophat door om uiteindelijk op de spike te eindigen en weer vooruit terug te rijden.
We kennen van de Kings parken de nep-eiffeltorens, maar hier staat een heus boorplatform van zo'n 90m hoog en vandaar af valt ook genoeg te zien!
Opvallend natuurlijk de starflyer, welke de hoogste ter wereld was op het moment dat wij daar in zaten, nu nog steeds de 2 na hoogste meen ik. Op de voorgrond een van de de hoogste shoot/drop combitorens die S&S gebouwd heeft
Zie ook hoe lekker groen het park is, veel paden in de schaduw, ook veel terrassen beschut tegen de alles verschroeiende Texaanse zon.
Aan de andere kant de beide coasters die iedereen eens gedaan zou moeten hebben als de kans er ooit is.
In de verte de twee stadions waar ik in het begin over sprak, ook leuk om langs te rijden. Het gebied is levendig met veel horeca en winkeltjes.
Na een autorit van zo'n 2,5 uur zitten we halverwege de volgende bestemming en zappen we langs de 300 zenders op de hotelkamer, biertje er bij, de indrukken van de dag even verwerken. Six Flags over Texas kan zich moeiteloos meten met andere grote attractieparken die we gedaan hebben. We hebben alles kunnen doen en goed gegeten, dus niks te wensen over!
Cheers!