Eindelijk zijn we dan voor het eerst in 1 van de 2 ''Kings'' parken. Hier keken we dan ook enorm naar uit al is het wel jammer dat Volcano, The Blast Coaster een jaar eerder verwijderd is. Die had ik toch ook wel graag willen doen ook al ziet hij er op filmpjes maar vaag uit. Hoe vager, hoe beter zeg ik altijd maar. Gelukkig is er verder nog genoeg te doen en zullen we deze dag zeker aan ons trekken komen. 🎢
Waar ik wel meteen even over wil beginnen zijn de operations in dit park. Laat ik het zo zeggen. We zijn weliswaar nog maar 1 keer in de USA geweest en dat was het Westen met slechts 3 Cedar Fair parken maar wat een wereld van verschil zeg. Het kan zijn dat we zo blij waren als een stuiterbal omdat het de eerste keer USA was en we het daarom niet zagen ofzo, maar in het Westen hadden we echt geen last van onvriendelijk personeel en/of trage operations bij de Cedar Fair parken. Dat was hier wel anders. De Kings parken vielen me trouwens nog enorm mee gelukkig. In Kings Island hebben we zelfs de snelste operations ooit gezien bij Diamondback. Maar ja goed, dat was dan ook de enige achtbaan waarbij het zo snel ging.
Grote loopings bij grote achtbanen. Dat zien we graag.
En met deze Eifeltoren look a like, voelt het weer een beetje als thuiskomen.
Een beetje Duitse stijl in de main street.
Dus ja, de main street oogt wel aantrekkelijk zo met die gebouwen, het water en de Eifeltoren op het eind. Maar dat is het dan ook wel. Helaas is er maar weinig theming te vinden verder en heb ik hier zelfs de lelijkste botsauto baan ooit gezien. Echt op het laagste theming niveau van 0,0 dus slechter vind je ze niet nee.
Het park was bezaaid met dit soort Folklore muziek bands.
Gelukkig voor ons kwamen die helemaal niet voor de attractie's. Maar ja dan denk ik, waarom moet dat dan op zo'n park? Het was steeds niet om aan te horen.
Dit zweefmolen achtig ding doe ik later op de dag ook nog.
Als eerste gaan we naar deze nieuwe RMC en het is meteen de eerste RMC van deze trip. Dus hup, alles in een kluisje inclusief de telefoon en gaan. We hadden geluk dat we een van de eerste waren want de capaciteit bleek bij een ander ritje echt zwaar bagger te zijn. In principe mag je spullen bij hebben, maar eigenlijk ook weer niet. Maar ze hebben dus zo'n stom metaal detector poortje en als die afgaat krijg je een rode kaart. En als ie niet afgaat krijg je een groene. Maar die stomme kaarten moeten ze weer ophalen. Maar zoals gezegd mogen kleine dingen best mee want er is dus een opbergruimte in de trein met zo'n zakje met klitteband. Wat ook niet meewerkt aan de capaciteit zijn die irritante beugels in RMC treinen. Die moet je vrij krachtig zelf naar voren duwen. Dat heeft niet iedereen door en daardoor duurt het lang voor de trein weer echt leeg is. Hier kan KD niks aan doen, dat is met elke RMC trein zo. Echt, wie dat zo uitgevonden heeft... slechte designers daar bij RMC in dienst.
Wij maakten in ieder geval wel de fout om de eerste rit helemaal voorin te doen. Want wat viel ons deze RMC tegen eerlijk gezegd. Maar dat kwam dus vooral omdat we voorin zaten, dan is deze baan gewoon niet goed kwamen we achter na een ritje helemaal achterin later op de dag. En ja toen was het een stuk drukker ondanks de rust in het park. Komt gewoon door die enorm slechte capaciteit die ze ermee draaien. En bij dat ritje had ik dus wel de telefoon bij voor wat foto's.
Later op de dag dus een ritje achterin gedaan en ja, dat was toch best wel een fijn ritje. Niet de allerbeste RMC maar toch wel tof genoeg om m nog een keer te doen. Maar met deze capaciteit? Nee, dan laat dat 3e ritje maar zitten. Het is dus gebleven bij 1 keer helemaal voor en een keer helemaal achter.
Wat een weertje zeg.
Apple Zapple ligt tegenover Twisted Timbers dus maar gelijk even doen.
Helaas was hier maar 1 kant open. Ik denk vanwege de rust maar jammer is het wel. Het race effect is sowieso weg al begrijp ik op zich de keuze wel.
De keuze snap ik dus wel als je met 1 kant open je treinen nog niet vol krijgt.